شناسهٔ خبر: 26203084 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کی روش: حضور در جام جهانی فرصت منحصر به فردی است

کازان - ایرنا - سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت که حضور در جام جهانی و بازی با تیم های مدعی قهرمانی در این رقابت ها فرصت منحصر به فردی است که شامل حال او و شاگردانش شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران روز سه شنبه در نشست خبری قبل از دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و اسپانیا که در ورزشگاه کازان آرنا برگزار شد، گفت: احساسات عمیق خود را برای تیم ملی فوتبال ایران اعلام می کنم. جام جهانی فرصت خوبی است تا مقابل اسپانیا و سایر نامزدهای اصلی قهرمانی بازی کنیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه بازیکنان تیم ملی روحیه خوبی دارند و خوشحالند که برابر تیمی حرفه ای و خوب بازی می کنند. همه ما برنده هستیم زیرا حضور در جام جهانی فرصت منحصر به فردی است که بیشتر از فوتبال لذت ببریم.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: تیم ما با آرزوی بهتر شدن به جام جهانی 2018 روسیه آمده و دیدار با اسپانیا در هر شرایطی برای ما برد است.
وی ادامه داد: جو بسیار خوبی در تمرین تیم ملی ایران حاکم است و بازیکنان از اینکه با یک تیم با کیفیت مسابقه می دهند، بسیار خوشحالند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: تمام تلاش بازیکنان من ارائه یک بازی خوب مقابل اسپانیا است و اطمینان داشته باشید تمام تلاش خود را خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: اسپانیا تیم بسیار خوبی است و به خوبی کنترل سرعت بازی را می داند. بازیکنان اسپانیا سبک خاصی دارند اما ما هم به دنبال استفاده از هر فرصتی هستیم که در این مسابقه نصیبمان می شود.
کی روش در ادامه یادآور شد: هر چه بازیکنان ما در این دیدار بیشتر فداکاری کنند این مبارزه جذاب تر خواهد شد و باز هم تکرار می کنم بسیار خوشحالم که در این مسابقات حضور داریم. بازیکنان من در این مسابقه حساس حتی برای پیروز شدن هم تلاش خواهند کرد و همه در پایان مسابقه می توانند حاصل تلاش دو تیم را متوجه شوند.
وی ادامه داد: پیروزی تیم ملی در دیدار قبل دیگر اهمیتی ندارد و ما امروز فقط به بازی با اسپانیا فکر می کنیم.
کی روش در خصوص تقابل با فرناندو هیرو که در شب بازی با پرتغال جانشین لوپتکی شد، اظهار داشت: فوتبال همیشه پر از سورپرایز است و شرایط خاصی دارد. در گذشته هیرو بازیکن من بوده و امروز رقیب من است اما احترام خاصی برای او قائل هستم.
وی تاکید کرد: هیرو گزینه عالی برای اتحاد تیم ملی اسپانیا بود و انتخابش نشان از ارزشمندی او دارد. هیرو در دیدار مقابل پرتغال توانایی های بالای خود را نشان داد و او سرشار از انگیزه است.
کی روش اظهار داشت: همه ۲۳ بازیکن تیم اسپانیا من را نگران می کنند اما دست آخر تیم قوی در مراحل نهایی جام جهانی بازی می کند. اسپانیا و پرتغال تمامی مهارت های لازم را دارند اما من بیش از همه بدنبال آن هستم که بازیکنان من قوی، متحد و مثبت اندیش باشند. من می توانم درباره اینیستا و سایرین صحبت کنم اما این مساله امروز اهمیتی ندارد و ما باید بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذاریم.
وی درباره آخرین وضعیت تیم ایران بدون روزبه چشمی گفت: متاسفانه یکی از اخبار بد این است که روزبه در تمرین مصدوم شد و به واسطه مصدومیتش نمی تواند بازی کند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: بازی برابر اسپانیا راحت نیست و لازم است روی کار خودمان تمرکز کنیم. هدف ما این است که چند اصل را رعایت کنیم. در گام نخست باید بگویم ما آمادگی تقابل با اسپانیا را نداریم و این وظیفه شما (خبرنگاران) است که به بازیکنان ایران پاداش دهید زیرا آنها نمی توانستند با تیم های دیگر بازی کنند.
وی ادامه داد: چرا باید به خاطر برخی تحریم ها اینگونه اتفاقاتی رخ دهد؟ بازیکنان و هواداران ما از برد و باخت های تیم ملی شاد و غمگین می شوند و مطمئن باشید همه تلاش خود را برای خوشحالی آنها خواهیم کرد. بازیکنان من برای پیراهن تیم کشور خود خواهند جنگید و در تیم ما کسی نباید انگشت خود را به سمت دیگری دراز کند.
کی روش درباره مدیریت تیم اسپانیا برای کسب امتیاز اظهار داشت: اگر یک معجون بود که بتوانیم با یک میلیون دلار بخریم و اسپانیا را کنترل کنیم قطعا این کار را انجام می دادم. تمام تیم ها کمبود های خودشان را دارند و همیشه در فوتبال تیم های بسیار عالی و قدرتمند به خاطر یک اشتباه شکست خورده اند.
وی افزود: تیم ملی ما در این دیدار چیزی برای از دست دادن ندارد و در حال حاضر می خواهیم برای جام ملت های آسیا که برد و باخت ها اهمیت زیادی دارد خود را آماده کنیم. در مقابل اسپانیا در لحظات زیادی به صورت جمعی دفاع خواهیم کرد و نمی خواهیم تسلیم شویم.
تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم رقابت های جام جهانی 2018 روسیه با تیم های مراکش، اسپانیا و پرتغال همگروه است. تیم ایران در دیدار نخست خود موفق شد مراکش را با نتیجه یک بر صفر از پیش رو بردارد و فردا از ساعت 22:30 به مصاف اسپانیا می رود.
ورزشی **9118**9129**1597

نظر شما