شناسهٔ خبر: 26184598 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

کی‌روش: امیدوارم رویای ملت ایران را در مقابل اسپانیا محقق کنیم

صاحب‌خبر -
 

در آستانه دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان برابر اسپانیا، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به بررسی وضع تیم ملی فوتبال ایران پرداخته است.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به نقل از کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نوشت: مکان نخست گروه B جام جهانی روسیه نه فروشی است و نه اجاره داده می‌شود، اسپانیا تیم با کیفیتی است اما ما می‌خواهیم جایگاه خودمان را در این گروه حفظ کنیم.

کی روش از جمله مربیانی است که در گذشته گیر نمی‌کند بلکه همواره در حال برنامه‌ریزی برای تداوم بخشیدن به صدرنشینی تیم تحت هدایتش در گروه B است که تیم‌های قدرتمند اسپانیا، پرتغال و مراکش در آن حضور دارند.

تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی یک بر صفر هیجان‌انگیز مقابل مراکش در نخستین بازی مرحله گروهی و با توجه به تساوی ۳ – ۳ اسپانیا و پرتغال، صدرنشین گروه Bشده است.شاگردان کی روش می‌بایست در بازی دوم مرحله گروهی در مقابل قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ یعنی اسپانیا قرار بگیرند؛ قهرمانی که مسلما باید از ضربه آزاد دقایق پایانی «کریستیانو رونالدو» که نه تنها هت تریک او را تکمیل کرد بلکه یک امتیاز ارزشمند را برای پرتغال به ارمغان آورد؛ بسیار رنجیده خاطر باشد.

با این حال، سرمربی پرتغالی تیم ایران که روی تیم خود متمرکز شده است؛ بدون هیچ‌گونه نگرانی در باره بازی با اسپانیا؛ از تداوم صدرنشینی در گروه Bو خیز بلند تیمش برای نخستین راهیابی به مرحله حذفی جام جهانی پس از ۵ دوره حضور ناموفق در این رقابت‌ها، ابراز اطمینان کرد.

کی‌روش که تیم ملی ایران را برای دومین سال پیاپی به جام جهانی فوتبال رسانده است؛ در ادامه تصریح کرد: مکان اول گروه نه فروشی است و نه اجاره داده می‌شود. اسپانیا تیم با کیفیتی است اما ما می‌خواهیم جایگاه خودمان را حفظ کنیم.پیروزی مقابل مراکش دومین پیروزی تیم ملی ایران پس از جام جهانی ۹۸ فرانسه است و این بدان معناست که شاگردان کی روش با نیرویی مضاعف و امید فراوان به میدان نبرد با «لاروخا» پا خواهند گذاشت.

کی‌روش در این باره تاکید کرد: اگر بازی مقابل مراکش برای ما فینال جام جهانی فوتبال بود؛ بازی فردا در برابر اسپانیا به طور حتم برای‌مان حکم فینال دنیا را دارد و ما می خواهیم آرزوی ملت ایران را محقق کنیم.

سایت ای اف سی ادامه داد: پیروزی مقابل مراکش، جشن و پایکوبی ایرانیان را در داخل کشور به همراه داشت و حالا این تیم با روحیه‌ای مضاعف باید به مصاف اسپانیایی برود که آشفتگی ناشی از اخراج ناگهانی یولن لوپتگی – سرمربی اسبق آن‌ها و جایگزین شدن وی با فرناندو هیرو، در کاروان‌شان رخنه کرده است.در کیفیت اسپانیا هیچ تردیدی نیست چرا که این تیم در مصاف با پرتغال، در حالی که دو بار از حریف عقب افتاده بود، گل‌های خورده را جبران کرد و حتی از این تیم پیش افتاد و اگر ضربه ایستگاهی استثنایی رونالدو نبود، سه امتیاز بازی را از آن خود می‌کرد. با این حال ایران هم نشان داده تیمی است که تا سوت پایان بازی دست از تلاش نمی‌کشد و در بازی مقابل مراکش هم مزد تلاش‌هایش را با گل به خودی بازیکن حریف در وقت‌های اضافه گرفت. به همین دلیل حالا کی‌روش کلی دلیل دارد که باور کند تیم ملی می‌تواند از اسپانیا هم امتیاز

بگیرد.

تمرین در زمین مسابقه

تیم ملی فوتبال ایران صبح دیروز به وقت محلی آخرین جلسه تمرینی خود را پیش از سفر به کازان برگزار کرد.

این تمرین از ساعت ۱۰:۴۵ در کمپ باشگاه لوکوموتیو برگزار شد و ملی پوشان فوتبال ایران به مدت ۹۰ دقیقه برنامه‌های کادر فنی را انجام دادند.ملی پوشان فوتبال ایران پس از انجام این تمرین و صرف ناهار عصر دیروز مسکو را به مقصد کازان ترک کردند.تیم ملی ایران فردا شب در دومین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی از ساعت ۲۱ به وقت محلی (۲۲:۳۰ به وقت تهران) به مصاف تیم ملی اسپانیا خواهد رفت.آخرین جلسه تمرینی تیم ملی امروزاز ساعت ۱۷:۳۰ در کازان آره‌نا برگزار می‌شود.

آندرس کنها داور بازی ایران و اسپانیا

داور اروگوئه ای به عنوان داور دیدار حساس تیم‌های ایران و اسپانیا انتخاب شد.طبق اعلام فیفا، آندرس کنها از اروگوئه این بازی را قضاوت خواهد کرد. کنها در دور نخست مرحله گروهی دیدار فرانسه و استرالیا را قضاوت کرد که در بر گیرنده نخستین ویدئوچک تاریخ جام جهانی بود.

روزبه چشمی جام جهانی را از دست داد!

روزبه چشمی مدافع تیم ملی فوتبال ایران در تمرین روز یک‌شنبه دچار آسیب دیدگی شد.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، روزبه چشمی مدافع تیم ملی فوتبال ایران در تمرین روز یک‌شنبه دچار آسیب دیدگی عضلانی شد که پس از ارزیابی پزشکی و معاینات تکمیلی مشخص شد این بازیکن در بازی‌های آینده قادر به همراهی تیم ملی در جام جهانی نیست اما تا پایان رقابت‌های جام جهانی در کنار تیم ملی باقی خواهد ماند و به سرعت درمان و ریکاوری خود را زیر نظر کادر پزشکی تیم ملی آغاز

کرده است.

در همین باره«احمدرضا براتی» رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال، گفت: با توجه به قوانین فیفا اجازه نداریم بازیکنی را جانشین «روزبه چشمی» مدافع مصدوم تیم ملی فوتبال ایران به روسیه اعزام کنیم.

مساوی نتیجه ایده آل است

«بیژن ذوالفقارنسب» مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران، با بیان اینکه اسپانیا از تیم های مقتدر جهان و مساوی برابر این تیم نتیجه ایده آل برای ایران است، گفت: حفظ آمادگی جسمی و روحی، خودباوری و اعتماد به نفس می‌تواند ما را به کسب نتیجه آبرومندانه امیدوار کند.

ذوالفقارنسب اظهار داشت: بازی نخست تیم ملی ایران مقابل مراکش بسیار با برنامه و ساز و کار مناسب و هوشمندانه بود و نتیجه دلخواه را هم از این بازی گرفتیم.‌وی افزود: در فوتبال هر بازی معادلات و ساز و کار خاص خود را دارد بنابراین در مقابل تیم اسپانیا باید بازیکنان انرژی روانی و عزم خود را جزم و برای کسب نتیجه خوب تلاش کنند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: امیدواریم تا زمان بازی با اسپانیا تیم ملی ایران با انجام ریکاوری و بازسازی خوب، خود را مهیای این دیدار بزرگ کند و بازیکنان با کمک کادر فنی از حال و هوای بازی اول و پیروزی بر مراکش خارج شوند.

وی یادآور شد: اسپانیا ساختار فوتبال گسترده و عظیمی دارد و باشگاه های بزرگ جهان در این کشور هستند. ضمن اینکه بازیکنان طراز اولی در این تیم بازی می کنند البته در روز مسابقه یک تیم مقابل تیم دیگر قرار می گیرد و نمی توان از قبل تیم برتر را برنده دانست.

ذوالفقارنسب اضافه کرد: بازیکنان تیم ملی کشورمان باید همچون دیدار با مراکش هم قسم و متحد برای کسب نتیجه براساس نقشه های طراحی شده کادر فنی تلاش کنند تا به هدفی که می خواهیم دست یابیم.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، گفت: مقایسه تک تک بازیکنان کشورمان با تیم اسپانیا در دنیای فوتبال عقلانی نیست، ولی ایرانیان همیشه در زمان های سخت و بازی های دشوار عملکرد بسیار خوبی داشته و نتایج باور نکردنی گرفته اند که امیدواریم فردا هم روز فوتبال ما باشد.

هیجان هواداران تیم ملی ایران در سکوت کازان

کازان دومین میزبان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی همانند مسکو حال و هوای فوتبالی ندارد اما ایرانی‌هایی که برای تشویق تیم ملی به این شهر آمده‌اند پرشور و بی شمار هستند.

‌ تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در دومین دیدارش در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در شهر کازان، پایتخت تاتارستان در فدراسیون روسیه به مصاف قهرمان جهان می‌رود.

شهر کازان هشتمین شهر پر جمعیت روسیه است که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، اما کازان هم همانند مسکو چندان حال و هوای جام جهانی به خود نگرفته است و کم‌تر علائم و نشانه‌های رقابت‌های جام جهانی را می‌توان در سطح شهر دید.ایرانیان زیادی از سراسر جهان برای تشویق تیم‌ ‌ملی فوتبال کشورمان به کازان آمده‌اند. هر چند ایرانیان مقیم داخل هم با وجود گرانی‌ها و مشکلات اسکان تیم‌ ‌ملی را در روسیه تنها نگذاشتند.ورزشگاه کازان آره‌نا در حاشیه شهر کازان

قرار دارد.

فغانی بهترین داور جام جهانی در نظرسنجی سایت Ratetheref

سایت Ratetheref در نظرسنجی داوران جام جهانی را تا به این لحظه ارزیابی کرده که در این ارزیابی علیرضا فغانی داور بازی آلمان ومکزیک در صدر قرار دارد.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌در نظر سنجی سایت Ratetheref ‌علیرضا فغانی از سوی مخاطبان ۱۹۲۶ رای مثبت دریافت کرده است و با چهار ستاره در صدر این نظرسنجی قرار دارد. بدین شکل مخاطبان این سایت عملکرد فغانی را نسبت به دیگر داورانی که تاکنون بازی‌ها را سوت زده‌اند بسیار خوب ارزیابی کردند.

در رتبه دوم این جدول، بیورن کوئیپرس هلندی و در رتبه سوم نستور پیتانا آرژانتینی قرار دارند.

برنامه‌های امروز

کلمبیا ـ ژاپن ۱۶:۳۰

لهستان ـ سنگال ۱۹:۳۰

روسیه ـ مصر ۲۲:۳۰

برچسب‌ها:

نظر شما