شناسهٔ خبر: 26185696 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق:

بمباران مقر الحشدالشعبی برای بازگرداندن داعش به عراق است

بغداد – ایرنا – عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق گفت که بمباران مقر یکی از گروههای الحشد الشعبی در مرز سوریه و عراق توسط ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا تلاشی برای بازگرداندن داعش به کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، 'اسکندر وتوت' روز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری المعلومه عراق گفت: واشنگتن به دنبال کنترل کامل مرز عراق و سوریه می باشد تا از این طریق طرح های تروریستی خود را پیاده کند و درهای بازگشت گروهای تروریستی داعش به کشور را باز کند.
ایرنا شب گذشته به نقل از یک منبع مطلع از هدف قرار گرفتن مقر یکی از گروههای مقاومت اسلامی عراق در منطقه البوکمال در مرز سوریه با این کشور خبر داد و به نقل از این منبع به احتمال بالای انجام این حمله از سوی آمریکا اشاه کرد.
وتوت از دولت عراق خواست سریعا برای توقف این گونه حملات از سوی ائتلاف بین المللی موسوم به مبارزه با داعش اقدام کند.
وی افزود: باتوجه به این که حمله به نیروهای الحشد الشعبی نقض آشکار حاکمیت و امنیت عراق می باشد، دولت فدرال موظف است اقدامات بازدارنده ای را علیه ائتلاف بین الملل انجام دهد.
فردوس العوادی نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی نیز روز دوشنبه ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا را مسوول بمباران نیروهای الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه دانست و توقف عملیات ائتلاف بین الملل در عراق را از دولت فدرال خواستار شد.
گزارش ایرنا حاکی است درهمین حال سازمان بسیج مردمی عراق الحشد الشعبی نیز در نخستین واکنش رسمی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که در سال 22 شب گذشته یک جنگنده آمریکایی مقر تیپ های 45 و 46 این سازمان که ماموریت دفاع از خط مرزی با سوریه را بر عهده دارد، با دو موشک هدایت شونده هدف قرار داد که به شهادت 22 رزمنده و زخمی شدن 12 تن دیگر منجر شد.
الحشد این اقدام آمریکا را انتقام از بسیج مردمی عراق برای پاکسازی این منطقه از داعش و زمینه سازی برای تسلط مجدد تروریست ها بر آن دانست.
بیانیه الحشد الشعبی همچنین از تشکیل کمیته ای برای بررسی علل و جزییات این حمله و ارائه گزارش به فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق (حیدرالعبادی نخست وزیر) خبر داده است.
الحشد الشعبی در بیانیه خود هشدار داده است که حاکمیت ملی عراق خط قرمز ماست و این نیرو در کنار سایر نیروهای مسلح عراق و تحت فرمان فرماندهی کل نیروهای مسلح در صحنه دفاع از کشور حاضر است و اجازه نخواهد داد خون های رزمندگان مقاومت و مدافعان وطن و ناموس عراق پایمال شود.
خاورم**ع ص**380**

نظر شما