شناسهٔ خبر: 26180772 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

الحشد الشعبی عراق به آمریکا هشدار داد

سازمان نیروی بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) در پی حمله جنگنده آمریکایی به مقر این نیرو در مرز عراق و سوریه به واشنگتن هشدار داد.

صاحب‌خبر -
به گزار نامه نیوز الحشد الشعبی عراق روز دوشنبه در نخستین واکنش رسمی خود ضمن تایید خبر حمله یکشنبه شب آمریکا به مقر این نیرو هشدار داد که حاکمیت ملی عراق خط قرمز است.
خبرنگار ایرنا در بغداد شب گذشته به نقل از یک منبع مطلع میدانی از هدف قرار گرفتن مقر یکی از گروههای مقاومت اسلامی عراق در منطقه البوکمال در مرز سوریه با این کشور خبر داده بود. 
الحشد الشعبی در اطلاعیه خود تاکید کرده است این نیرو در کنار سایر نیروهای مسلح عراق و تحت فرمان فرماندهی کل نیروهای مسلح در صحنه دفاع از کشور حاضر است و اجازه نخواهد داد خون های رزمندگان مقاومت و مدافعان وطن و ناموس عراق پایمال شود. 
در این اطلاعیه همچنین آمده است که در ساعت 22 شب گذشته یک جنگنده آمریکایی مقر تیپ های 45 و 46 این سازمان که ماموریت دفاع از خط مرزی با سوریه را بر عهده دارد، با دو موشک هدایت شونده هدف قرار داد که به شهادت 22 رزمنده و زخمی شدن 12 تن دیگر منجر شد. 
الحشد این اقدام آمریکا را انتقام از بسیج مردمی عراق برای پاکسازی این منطقه از داعش و زمینه سازی برای تسلط مجدد تروریست ها بر نوار مرزی عراق و سوریه دانست.
بیانیه الحشد الشعبی همچنین از تشکیل کمیته ای برای بررسی علل و جزییات این حمله و ارائه گزارش به فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق (حیدرالعبادی نخست وزیر) خبر داده است. 
نیروهای الحشد الشعبی مطابق قانون مصوب پارلمان ملی این کشور از جمله نیروهای رسمی و تحت فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور هستند. 
دولت عراق تاکنون در این خصوص واکنشی نداشته است. 

برچسب‌ها:

نظر شما