شناسهٔ خبر: 26175054 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

محمدیان:

کلنگ زنی پروژه های عمرانی و ریلی منوط به مدت زمان بازگشت سرمایه باشد/دولت سامانه ای برای اولویت بندی طرح ها ایجاد کند

عضو کمیسیون عمران مجلس، تسریع در بازگشت سرمایه را لازمه کلنگ زنی پروژه های عمرانی و ریلی خواند و گفت: دولت سامانه ای برای اولویت بندی طرح های عمرانی ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

اقبال محمدیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت توجه به اصل بازگشت سرمایه در انجام پروژه های مختلف عمرانی، گفت: متاسفانه دیده می شود که برخی پروژه های ریلی بدون توجه به بازدهی و همچنین مدت زمان بازگشت سرمایه کلنگ زنی و در نهایت افتتاح می شود.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بی توجهی به موضوع مهم بازگشت سرمایه در تکمیل پروژه های عمرانی هزینه های کشور را افزایش می دهد، افزود: با توجه به محدودیت بودجه کشور در حوزه عمرانی باید اولویت بندی مناسبی در حوزه تزریق منابع صورت بگیرد.

ضرورت واگذاری مسئولیت تکمیل پروژه های ریلی به بخش خصوصی

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه واگذاری مسئولیت تکمیل پروژه های ریلی به بخش خصوصی می تواند زمان اتمام این طرح ها را تضمین کند، تصریح کرد: بخش خصوصی هیچ گاه راضی به تحمل ضرر خود نشده از این رو سریع ترین راه ممکن را برای تکمیل پروژه جهت تسریع در بازگشت سرمایه انتخاب می کند.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی در حوزه بازگشت سرمایه در پروژه های عمرانی به ویژه در بخش ریلی مجری بودن دولت است، گفت: تجربه نشان داده که دولت به علت محدودیت در منابع توان مالی کمتری در تکمیل پروژه ها داشته از این رو به مراتب بازگشت سرمایه نیز با تاخیر مواجه می شود.

بازگشت سرمایه در فرصت زمانی اندک لازمه آغاز پروژه های ریلی و عمرانی

محمدیان با تاکید بر اینکه در همه کشورهای دنیا یکی از ملزومات کلنگ زنی پروژه های عمرانی بازگشت سرمایه در فرصت زمانی اندک است، افزود: متاسفانه دیده شده که پروژه هایی در کشور وجود دارد که عمری بیش از 5 دهه داشته و هنوز تکمیل نشده اند و بازگشت سرمایه دراین پروژه ها در مدت زمان کوتاه متصور نیست. 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت باید سامانه ای برای اولویت بندی طرح های عمرانی ایجاد کند تا به این ترتیب راهکارهای منطقی برای تسریع در تکمیل آن ها اتخاذ شود./

پایان پیام

نظر شما