شناسهٔ خبر: 26172426 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سئول اعلام کرد

وزیر خارجه آمریکا خواهان دیدار با وزیر خارجه کره شمالی در سریعترین زمان ممکن است

ویر خارجه کره جنوبی گفت که همتای آمریکایی‌اش به دنبال دیدار و گفت‌وگو با وزیر خارجه کره شمالی در سریعترین زمان ممکن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه کره جنوبی گفت که «مایک پامئو» وزیر خارجه آمریکا برنامه دارد با مقامات کره شمالی گفت‌وگو کند.

به نوشته روزنامه گلوبال تایمز، «کانگ کوانگ-وا» وزیر خارجه کره جنوبی گفت که پامپئو در اولین فرصت ممکن با مقامات کره شمالی گفت‌وگو خواهدکرد. 

کانگ همچنین گفت که «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی خواستار پایان دادن به جنگ دو کره تا پایان سال جاری میلادی است.

جنگ دو کره که از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ به طول انجامید با توافق آتش‌بس و ترک خصومت  به پایان رسید و از آنجایی که معاهده صلح میان دو کشور امضا نشد، شبه جزیره کره همچناندر حالت جنگی به سر می‌برد. 

وزیر خارجه کره جنوبی در ادامه  درباره هزینه خلع سلاح اتمی کره شمالی گفت همه کشورهای درگیر در مسئله کره شمالی شامل آمریکا،‌ ژاپن، چین و کره جنوبی در قبال مسایل این کشور و هزینه خلع سلاح اتمی مسئول هستند. 

هفته گذشته در دیدار میان سران آمریکا و کره شمالی، پیونگ یانگ خلع سلاح اتمی را پذیرفت و آمریکا متعهد به دادن تضمین امنیتی به کره شمالی شد. همچنین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا وعده وقف رزمایش‌های نظامی مشترک با کره جنوبی را داد. 

وزیر خارجه کره جنوبی در خلال صحبت‌هایش در روز دوشنبه (امروز) گفت، رزمایش‌های نظامی مشترک این کشور با آمریکا قانونی و رزمایش‌هایی دفاعی هستندک ه در قبال اقدامات کره شمالی و تحریکات موشکی و تسلیحات اتمی آن، انجام گرفته‌اند. 

وی همچنین اظهار امیدواری کرد با «ری یونگ-هو» وزیر خارجه کره شمالی در حاشیه نشست آسه‌آن در ماه آگوست که در سنگاپور برگزار می‌شود، دیدار کند.

انتهای پیام/م

 

نظر شما