شناسهٔ خبر: 26171309 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز بکار خدمات مبادلات موقت مرزی در گمرک شوشمی

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از آغاز به کار خدمات مبادلات موقت مرزی در گمرک بازارچه مرزی شوشمی خبر داد.

صاحب‌خبر -

آغاز بکار خدمات مبادلات موقت مرزی در گمرک شوشمیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛​ خلیل حیدری گفت: گمرک بازارچه مرزی شوشمی به عنوان نخستین ­مرز در سطح کشور، با ورود دو کانتینرکالا به صورت رسمی خدمات مبادلات موقت مرزی را آغاز به کار کرد.

وی افزود: مستند به دستورالعمل ابلاغی دو کانتینر کالا وارد شده با معافیت ۱۵۹ میلیون تومانی و تنها با پرداخت عوارض، ­جهت ۲۲۸ نفر از دارندگان کارت پیله‌وری از طریق بازارچه مرزی شوشمی وارد شد.

مدیرکل گمرکات استان ادامه داد: برابر ضوابط و مقررات، دارنده کارت پیله‌وری به تناسب تعداد افراد تحت تکفل به ازای هر نفر ۷۰۰ هزار تومان مشمول معافیت سود (خانوار یک نفره = ۷۰۰هزار تومان، خانوار ۲ نفره یک میلیون وچهارصدهزار تومان، خانوار سه نفره = ۲میلیون و یکصد هزار تومان، خانوار چهار نفره = دومیلیون و هشتصد هزار تومان و...) می‌ شود.

وی در ادامه به یکی از مزیت های اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: دولت برای ایجاد رونق اقتصادی در شهرهای مرزنشین مقرر کرد،­اجناس ورودی تنها باید در داخل شهرهای مرزنشین به فروش رسد به عبارتی خروج از مرکز شهرستان به صورت تجمعی و یا جنبه ی تجاری ممنوع و مجوزی ندارد، بنابراین انتظار داریم؛ تجار محلی نگاه خویش را معطوف به تزریق کالا در سطح شهر کنند­که این امر قطعاً منجر به رونق اقتصادی کسبه محل می‌شود.

نظر شما