شناسهٔ خبر: 26121500 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پابرجا بودن تحریم‌ها تا خلع سلاح کامل هسته‌ای کره‌ شمالی

وزیر خارجه آمریکا: تحریم‌های سخت علیه کره شمالی تا زمانی که این کشور فرآیند خلع سلاح هسته‌ای را به طور کامل تکمیل نکند همچنان پابرجا خواهند بود.

صاحب‌خبر -

تحریم‌ها تا خلع سلاح کامل هسته‌ای کره‌ شمالی پا برجا خواهند بودبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی متناقض با دیدگاه کره شمالی دال بر مرحله ای و متقابل بودن توافق نشست این هفته سنگاپور، گفت: تحریم های سخت علیه کره شمالی تا زمانی که این کشور فرآیند خلع سلاح هسته ای را به طور کامل تکمیل نکند همچنان پابرجا خواهند بود.

مايک پمپئو پس از دیدار با رئیس جمهور کره جنوبی و وزیر امور خارجه ژاپن در سئول گفت: رئیس جمهور آمريکا به صراحت درباره توالی خلع سلاح هسته ای و برداشته شدن تحریم ها صحبت کرد و در این مورد کاملا شفاف بود. ما قصد داریم شاهد خلع سلاح کامل هسته ای باشیم. تنها پس از آن شرایط برداشته شدن تحریم ها وجود دارد.
این درحالی است که رسانه های کره شمالی اعلام کردند: ترامپ و کیم اصل گام به گام و اقدامات همزمان را برای دستیابی به صلح و خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره به رسمیت شناخته اند.
 

نظر شما