شناسهٔ خبر: 26121058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

روزی که دنیا را به نفع مظلومان رقم بزنیم عید واقعی است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز کسانی که نوکری بیکانگان را می کنند بلای جان مسلمانان شده اند، گفت: عید واقعی روزی است که دنیا را به نفع مظلومان رقم بزنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز ( 25 خرداد) در خطبه های نماز عید سعید فطر با اشاره به ماهیت عید و شناخت آن برای انسان، اظهار کرد: امروز در هر کشوری به عنوان عید مراسمی با مفهوم مشترک وجود دارد البته محتوای آن براساس فکر و فرهنگ ممکن است تفاوت داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه کسی که عیدش روز بهار باشد روز عزایش باید خزان باشد اما انسان ورای این حرف هاست، افزود: ممکن است عیدی منشاء آن خوب باشد اما سنخیتش خوب نباشد مانند جشن کریسمس که در آن بحث شرابخواری دارند در حالی که این کار سنخیتی با پیامبر علیه السلام ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با اشاره به عید فطر در اسلام، گفت: واجب است انسان قبل از نماز عید حق فقیر را جدا کند تا در هنگام تسبیح خدا شکم گرسنه ای وجود نداشته باشد.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه اگر تکبر باشد عید نیست چرا معیار عید اسلام در سطح الهی است، ادامه داد: تا مظلومان عالم از سلطه ستمگران آزاد نشوند عید نیست اما اگر دنیا را به نفع مظلومان رقم بزنیم آن روز عید واقعی خواهد بود.

 

وی با تاکید بر اینکه تا مظلومان عالم وجود دارند عید واقعی نیست، عنوان کرد: شرایط آخرالزمان بسیار سخت است و فتنه ها، مشکلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی که زیر سر مفسدین جهانی است عالم را پر کرده اما اگر دوران قبل ظهور سخت است در مقابل ارزش کسانی که دین خود را در این شرایط سخت آخرالزمانی نگه دارند از کسانی که بعد از ظهور در مظهر امام زمان عج الله تعالی شریف هستند بیشتر است چرا که جهاد می کنند تا زمینه ظهور را فراهم شود.

 

امام جمعه بیرجند افزود: در روایت آمده در دوران آخر الزمان شهرها را ویران می کنند و هر جا قدم نحس مستکبران گذاشته شده آن کشور را ویران کردند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه امروز کسانی که نوکری بیکانگان را می کنند بلای جان مسلمانان شدند، گفت: در روایت نقل شده وقتی که عرب به وحدت برسند و با اسلام متحد شوند آن روز برای یهودی ها هیچ نقطه امن وجود نخواهد داشت و دیگر یک نفر یهودی در فلسطین نخواهد بود.

 

 

 

نظر شما