شناسهٔ خبر: 26128508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بیرجند:

قرارگیری در صف واحد معیار اسلام برای عید است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: معیاری که اسلام برای عید تعیین کرده این است که همه در یک صف واحد باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه های نماز عید سعید فطر در مصلای المهدی (عج) بیرجند افزود: لذا این عید با اعیاد دنیا و تاریخ متفاوت است و به همین دلیل تا مظلومان عالم از زیر سلطه ستمگران آزاد نشوند عید واقعی نیست و باید تلاش کنیم دنیا را به نفع مظلومان رقم بزنیم تا عید واقعی محقق شود.
وی تصریح کرد: تا ظلم در دنیا وجود دارد عید واقعی تحقق پیدا نمی کند و ما هم بنا به آرمان های خود عید داریم اما دنبال عید واقعی هستیم.
وی با اشاره به اینکه شرایط قبل از ظهور حضرت مهدی (عج) شرایط سختی است گفت: در این دوران فتنه و ظلم همه عالم را می گیرد و امروز می بینیم که با انسان های مظلوم چه می کنند که همه آنها از وجود مستکبران عالم است و نیز همه مشکلات اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی و فرهنگی که وجود دارد زیر سر مفسدان جهانی است.
امام جمعه بیرجند یادآور شد: نگه داشتن دین در دوران قبل از ظهور حضرت مهدی (عج) همانند آتش در کف دست است، ارزش افرادی که دین شان را قبل از ظهور ولی عصر نگه دارند بیشتر از کسانی است که بعد از ظهور در کنار ایشان باشند زیرا این افراد با جهاد زمینه ظهور را مهدی موعود را فراهم می کنند.
وی افزود: در روایتی از امام علی (ع) خطاب به اهل ایمان آمده است که تا ظهور حضرت مهدی هفت طبقه خواهد بود و در یک دوره با وجود مکر و حیله، دوران صنعت و پیشرفت فرا می رسد اما شهرها ویران می شوند که امروز این وضعیت را در کشورهای یمن، سوریه و میانمار شاهد هستیم.
وی بیان کرد: در روایت دیگری از امام علی (ع) به اشغال فلسطین توسط یهود اشاره شده که دلیل آن متفرق شدن اعراب از یکدیگر است و امروز می بینیم که برخی از عرب ها نوکری بیگانگان را می کنند که آنان بلای جان عرب و مسلمانان هستند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: از طرفی این نوید هم داده شده است زمانی فرا می رسد که با وحدت اعراب با یکدیگر و اسلام، نقطه امنی در دنیا برای صهیونیست ها نخواهد بود و این همان است که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند؛ به زودی نماز را در فلسطین برگزار خواهیم کرد.
وی اظهار امیدواری کرد، پیش از ظهور حضرت مهدی (عج) شرایطی ایجاد شود تا تمام کسانی که سختی ها را تحمل کردند عید واقعی که ظهور ولی عصر و اجرای عدالت است را درک کنند.
وی با بیان اینکه عید فطر جشن خودسازی و تزکیه نفس است افزود: انسان بعد از چند ماه عبادت خالصانه در رجب، شعبان و رمضان به مرحله می رسد که فطریت و انسانیت خود را احساس می کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز در هر دین و مسلکی مراسمی به نام عید وجود دارد که همه آنها مفهوم مشترک دارند اما محتوای آن بسته نوع اندیشه و فرهنگ آنان متفاوت است.
وی ادامه داد: عید نوروز عیدی در چارچوب فصل بهار و طبیعت است که توجه به طبیعت امری پسندیده است اما ارزش انسان خیلی بالاتر از مسائل طبیعی است.
وی گفت: اعیاد دیگری هم در دنیا وجود دارد که افراد در سلطه ستمگری شان ملت های مظلوم را غارت می کنند و برای این کار خود جشن می گیرند و عده ای نیز در اعیاد به شربخواری و مسائل شهوانی توجه دارند که همه اینها به اندیشه پست آنان مرتبط می شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اگر همه این اعیاد را با عید اسلام و عیدالله مقایسه کنیم می فهمیم که در عید اسلام شرط اول تزکیه نفس و پاکی باطن است و این اندیشه وجود دارد که همه اهل ایمان در کنار هم جمع شوند.
وی اظهار داشت: انسان سیری که می خواهد عید بگیرد تنها نباید خودش را ببیند بلکه واجب است قبل از نماز عید، حق فقیر را بدهد که در نماز شکم گرسنه ای نباشد زیرا عیدی که در آن تکبر و همسانی وجود نداشته باشد، عید نیست.
6054

نظر شما