شناسهٔ خبر: 26117270 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

200 میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان هریس اختصاص یافت

تبریز - ایرنا - فرماندار شهرستان هریس از تخصیص اعتبار بودجه 200میلیارد ریالی برای این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: این اعتبارات از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و موضوع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور است.

صاحب‌خبر -

علی محمودی روز پجشنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان هریس اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه دو شاخص مهم جمعیت و محرومیت برای تقسیم اعتبارات مورد توجه برنامه ریزان کشوری قرار گرفته است .
وی با توصیه به مدیران دستگاه‌ها به منظور تلاش برای جذب اعتبارات اختصاص‌ یافته، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌ها باید با سازمان مربوطه خود ارتباط بیشتری داشته باشند تا بتوانند اعتبارات بیشتری را از محل اعتبارات ملی بی نام جذب کنند و همچنین نظارت و کنترل لازم بر طرح ها را داشته باشند .
فرماندار هریس حمایت و جذب سرمایه‌گذار را از اولویت های کاری همه مدیران دستگاه های اجرایی برشمرد و افزود: حمایت و جذب سرمایه‌گذار برای تولید و ایجاد اشتغال باید در اولویت مدیران باشد تا با افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه وضعیت کار و تولید بهبود یابد.
محمودی در مورد رونق صنعت گردشگری شهرستان نیز گفت: صنعت گردشگری باید به جایی برسد که منجر به رشد معیشت مردم شهرستان شود.
وی افزود: وجود ذخایر معدنی، صنایع دستی‌، سرمایه انسانی و دانش ضمنی آنها پتانسیل‌های لازم را برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی در شهرستان هریس ایجاد کرده است.
محمودی با بیان اینکه توانایی استفاده از ظرفیت‌های پیرامون شهرستان نیز مصداق برونگرایی در این صنعت است، اظهار داشت: کلانشهر تبریز می‌تواند سرریز مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی شهرستان هریس باشد.
وی افزود: در میان پروژه‌های ملی شهرستان، جاده تبریز - هریس - اهر جزو فعال‌ترین پروژه‌ها به شمار می‌رود که سال گذشته 250 میلیارد ریال به این پروژه تخصیص داده شد و امسال در سفر اخیر ریاست جمهوری یک هزار و 300میلیارد ریال اعتبار تصویب شد.
شهرستان هریس با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
7227/6132/518

نظر شما