شناسهٔ خبر: 26101795 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان ملل درباره جنایات صهیونیست ها تشکیل جلسه داد

نیویورک- ایرنا- نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل برای رسیدگی به جنایات صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و رای گیری درباره قطعنامه پیشنهادی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نشست عصر چهارشنبه به وقت محلی برگزار شد که در ابتدا نماینده دائم الجزایر به عنوان نماینده دوره ای اتحادیه عرب و یکی از ارسال کنندگان نامه به مجمع عمومی به تشریح مفاد قطعنامه پیشنهادی پرداخت.
نماینده بنگلادش هم به نمایندگی از سازمان همکاری اسلامی با محکوم کردن استفاده غیرقانونی از زور توسط اسرائیل در مقابل غیرنظامیان غیرمسلح، گفت:ما باید در چارچوب قوانین بین الملل و حقوق بشر و حقوق انسان دوستانه اقدام کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اقدامات اسرائیل بخشش ناپذیر است، افزود: ما متاسفیم که شورای امنیت به خاطر وتوی آمریکا نتوانست در این زمینه اقدام کند تا تنش ها را کاهش دهد و باعث شد که اسرائیل برای حمله بیشتر و نقض قوانین تشویق شود.

**ادعاهای نماینده صهیونیست ها
نماینده رژیم صهیونیستی هم در این نشست در برابر این قطعنامه سخن سر داد و گفت: مجمع عمومی دو جلسه فوری در 6 ماه گذشته داشته است که هر دو درباره اسرائیل بوده است. جامعه بین المللی حق ما در دفاع از خود را هدف قرار داده است.
دنی دانون افزود: این قطعنامه حتی نام حماس را که گروهی تروریستی است و مسئول مستقیم خشونت در منطقه ما است را نمی برد. ترکیه و الجزایر این قطعنامه را پیشنهاد داده اند در حالی که خودشان قهرمان حمایت از حقوق بشر نیستند.
وی ادامه داد: تظاهرات اخیر اصلا تظاهرات نبود بلکه تهدید اسرائیل بود. وقتی اینها می گویند آواره ها برگردند، منظورشان چیست؟ آنها می خواهند به تل آویو، حیفا و قدس بروند و کشور یهود را جایگزین کنند. ما اجازه چنین کاری نخواهیم داد.
نماینده رژیم صهیونیستی با این ادعا که با رای مثبت به این قطعنامه از حماس حمایت کرده اید، اضافه کرد: حماس بود که تصمیم گرفت چه زمانی حمله کند و چه زمانی عقب بنشیند. این حماس بود که تصمیم گرفت مردمش را در معرض تهدید و مرگ قرار دهد.
دانون که ظاهرا شلیک تک تیراندازان رژیم صهیونیستی به شهروندان را امری عادی می داند، اظهار کرد: دو رویی مجمع عمومی برای ما تازه نیست. سال گذشته ۲۰ قطعنامه در این مجمع در محکومیت اسرائیل صادر شد. 10 جلسه اضطراری از زمان شکل گیری مجمع عمومی در کل برگزار شده است که پنج مورد آن درباره اسرائیل بوده است.
وی افزود: بحران سوریه که نیم میلیون قربانی داشته است و بیش از هفت میلیون نفر را آواره کرده است هرگز باعث نشده است که مجمع عمومی جلسه ای برای آن برگزار کند. این جلسه ها ضداسراییلی است.
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد اضافه کرد: اسراییل یک دمکراسی است که از خود دفاع می کند و حماس یک گروه تروریستی است که به اسراییل و فلسطینی ها حمله می کند. این قطعنامه حمایت از تروریسم در مقابل اسراییل است.

**به توافق بین المللی درباره قدس احترام می گذاریم
نماینده اتحادیه اروپا هم پیش از رای گیری اظهار نظر کرد و گفت: ما به شدت نگران افزایش تنش در غزه که منجر به مرگ عده زیادی از فلسطینیان شده است، هستیم.
وی افزود: شورای امنیت مسئول است که برای صلح اقدام کند. ما تاکید می کنیم که باید به وضعیت بحران انسانی در غزه رسیدگی کنیم. اسرائیل باید به حق اعتراض مسالمت آمیز در اجرای حق دفاع خود احترام بگذارد.
نماینده اتحادیه اروپا ادامه داد: اسراییلی ها باید از استفاده از زور غیر متناسب اجتناب کنند و فلسطینی ها هم باید جلوی هر حرکت تحریک آمیز را بگیرند. ما به توافق بین المللی در مورد قدس تا زمانی که وضعیت آن حل نشده است احترام می گذاریم.
اروپام*1429

نظر شما