شناسهٔ خبر: 66418121 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

همزمان با روز کارگر رقم خورد؛

بازدید رئیس جمهور و وزیر صمت از کارخانه ایران خودرو دیزل شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

همزمان با روز کارگر، رئیس جمهور به همراه وزیران صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل، ضمن دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه با کارگران این کارخانه، از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، دکتر «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور صبح امروز سه‌شنبه همزمان با روز کارگر، به همراه «عباس علی‌آبادی» وزیر صمت، «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در کارخانه ایران‌خودرو دیزل حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این مراسم به‌مناسبت روز کارگر و برگزاری سی‌وپنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه، به میزبانی کارخانه ایران‌خودرو دیزل انجام شد.

ما پای کار ایرانیم؛ کارگران و کارفرمایان ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند

رئیس جمهور در این بازدید، با بیان اینکه «ما پای کار ایرانیم»، اظهار کرد: این پای کار ایران بودن است و نشان می‌دهد با همین روحیه جهادی و ارزشمند کارگران و مهندسان، کارفرمایان و متخصصان پای کار ایران هستند و دشمن همانطور که در همه عرصه‌ها ناکام مانده حتما در عرصه اقتصادی نیز ناکام خواهد ماند.

وی محور همه تلاش‌ها را در فعالیت و تولید دانست و یادآور شد: محور در تولید کارآفرین کارگر است که نقش بی بدیلی دارند و بنابراین باید همه حمایت ها اعم از حقوقی، مالی، اجتماعی از کار و کارگر شکل بگیرد.

رئیسی بر کیفی و کمی بودن تولیدات تاکید کرد و افزود: باید تولیدات با کیفیتی داشته باشیم. ملت ما نشان داده که می تواند حتی بالاتر از استانداردهای ضروری کالایی را تولید و عرضه و حتی کالای برتر را در دنیا ارائه کنند.

گفتنی است، این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما