شناسهٔ خبر: 26080206 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

دو توصیه افشانی به معاونان

شهردار تهران دو توصیه طلایی به معاونان و مدیران ارشد مجموعه شهرداری تهران در حوزه مدیریتی ارائه کرد. محمدعلی افشانی در جلسه با معاونان، مشاوران و شهرداران مناطق، مسیر مبارزه با فساد در مجموعه مدیریت شهری و برخورد با انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد مدیریت شهری را مشخص کرد.

صاحب‌خبر -

افشانی خطاب به معاونان خود با تاکید بر لزوم حذف هر گونه فساد از مجموعه مدیریت شهری گفت: من حتی یک مورد فساد را تحمل نمی‌کنم. فکر نکنیم با سخنرانی می‌توان مساله فساد را حل کرد و شهرداری باید به سمت سالم‌سازی برود. او ادامه داد: اگر شما درست و سالم کار کنید یک نفر جرات نمی‌کند از شما سفارش و درخواست تخلف داشته باشد. شهردار تهران در عین حال با اشاره به وجود رابطه مستقیم بین آزادی رسانه‌ها و سلامتی سیستم‌ها اظهار کرد: اگر نشریات نقد کنند سیستم درست می‌شود، چراکه کسی که مسوولیت می‌پذیرد باید نقد شود. او تاکید کرد: رسانه‌های منتقد را بایکوت نکنید، آنها را تشویق کنید. این رسانه‌ها برای ما نعمت هستند.

واقعیت تلخ از خط هفت مترو

شهردار تهران همچنین روز گذشته موعد زمانی جدیدی را برای بهره‌برداری کامل از خط هفت متروی تهران اعلام کرد که نشان می‌دهد تمام وعده‌هایی که تاکنون از سوی تیم جدید مدیریت شهری مطرح شده بود، وعده‌های غیرممکن بوده است.

۲۱ کیلومتر از خط هفت مترو در خرداد سال گذشته توسط شهردار اسبق تهران افتتاح شد اما با استقرار تیم جدید مدیریت شهری و بررسی‌های صورت گرفته، این خط به دلیل نواقص تجهیزاتی موقتا تعطیل شد. در ابتدا اعلام شد بخش تعطیل شده در اردیبهشت ماه ۹۷ بازگشایی خواهد شد، هرچند محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران حتی وعده پایان اسفند را نیز مطرح کرده بود. اما در عمل به دلیل مشکلاتی که در زمینه تامین منابع مالی پیش‌روی شرکت متروی تهران قرار گرفت، این وعده‌ها عملیاتی نشد. برابر تازه‌ترین اظهارات علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه، تنها ۶ کیلومتر از این خط برای بازگشایی در پایان خرداد ماه آماده است و در صورت تامین مالی، امکان افتتاح بقیه این خط در دو فاز در پایان شهریور و اسفند ۹۷ میسر خواهد بود. این در حالی است که محمدعلی افشانی، شهردار تهران روز گذشته وعده‌ای کاملا متفاوت از زمان تکمیل این خط داد. افشانی با بیان اینکه برای تکمیل خط هفت مترو ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، این موضوع را تایید کرد که در روزهای آتی یک قطعه ۶ کیلومتری از این خط بهره‌برداری خواهد شد، اما درباره زمان افتتاح کامل خط هفت گفت: من با احتیاط حرف می‌زنم و اعلام می‌کنم تا نیمه اول سال ۹۸ خط هفت به‌طورکامل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اعلام این واقعیت تلخ از سوی افشانی از این بابت که اولا شهروندان از مزایای استفاده از خط مترو در سال جاری محروم می‌شوند و ثانیا غیرممکن بودن وعده‌های اعلامی قبلی مدیران شهری را نشان می‌دهد، حائز اهمیت است. شهردار تهران با بیان اینکه تامین هزار میلیارد تومان در چند ماه منتهی به پایان سال با توجه به میزان بدهی بالای شهرداری به پیمانکاران سخت است، گفت: هر روز گروهی از پیمانکاران مقابل شهرداری تظاهرات می‌کنند و می‌گویند که تصفیه حساب حق مسلم آنهاست و البته خیلی هم حساب شده شعار می‌دهند و هر روز که می‌گذرد، رنگ شعارشان تغییر می‌کند و این نشان می‌دهد که اعتراض‌شان جدی است. شهردار تهران با بیان اینکه وعده‌های من محافظه‌کارانه است، خطاب به مدیرانش گفت: اما شما که وعده دادید خط هفت مترو تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود، این کار را انجام دهید! طبق اعلام افشانی بخشی از خط ۷ مترو طی چند روز آتی افتتاح و تکمیل این خط به نیمه سال ۹۸ موکول می‌شود.

نظر شما