شناسهٔ خبر: 25823330 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرکزی| وزیر جهاد کشاورزی: آینده درخشانی پیش روی کشاورزی زرندیه قرار دارد

R41371/P1377/S6,73/CT11

وزیر جهادکشاورزی گفت: زرندیه یکی از قطب های موفق کشاورزی در کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زرندیه، محمود حجتی عصر امروز در حاشیه بازدید از بخش‌های کشاورزی شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران با اشاره به موقعیت و ظرفیت شهرستان زرندیه اظهار داشت: زرندیه از زمان‌های قبل در بخش کشاورزی پیشتاز است که سرمایه‌گذاری های مطلوبی در این حوزه در این شهرستان صورت گرفته و کارآفرینان موفق و توانمندی طرح‌های روزآمدی را در بخش کشاورزی و همچنین تامین نهاده‌ها شهرستان اجرا کرده‌اند.

وی افزود: این درحالی است که سرمایه‌گذاران و کارآفرینان این منطقه که از قطب‌های موفق کشاورزی است، طرح‌های بزرگی در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای و صدور محصولات به خارج از کشور ایجاد کرده که این طرح و برنامه‌ها ارزآوری و توسعه اشتغال را به دنبال داشته است.

حجتی ادامه داد: توسعه گلخانه‌ها در این شهرستان در حال اجرا بوده به طوری که در حال حاضر 5 هکتار گلخانه در این شهرستان زیر بار محصول رفته و 15 هکتار نیز تا چند ماه آتی زیر بار تولید خواهد رفت.

وی تصریح کرد: محصولات این گلخانه‌ها با قیمت مطلوب و اشتغالزایی بسیار بالا و مصرف حداقلی آب صادر می‌شوند این درحالی است که دامداری پویا و توسعه باغات پسته زرندیه به عنوان یک پتانسیل ارزشمند و مهم کشاورزی در منطقه است.

وزیر جهادکشاورزی عنوان کرد: با در نظر گرفتن صنایع جانبی برای فرآوری محصولات گلخانه‌ای، باغی و زراعی در این شهرستان، آینده درخشانی در انتظار بخش کشاورزی این منطقه است به طوری که تولید پسته این منطقه نیز سابقه زیادی داشته و در حال توسعه است.  

انتهای پیام/

نظر شما