شناسهٔ خبر: 25784171 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

ایران – ترکیه ؛امشب ساعت ۲۲:۴۵

محک جدی شاگردان کی‌روش پیش از سفر به روسیه

صاحب‌خبر -
 

تیم ملی ترکیه در نهمین بازی با هدایت لوچسکیو امشب میزبان ایران و کی روش خواهد بود.

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی در مسیر آماده سازی برای حضور در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه امشب مهمان ترکیه خواهد بود.این بازی یک محک جدی برای تیم ملی ایران خواهد بود.ترکیه ای ها می خواهند در خانه و مقابل شاگردان کی روش نخستین برد خود را در سال ۲۰۱۸ جشن بگیرند.دیدار دو تیم ایران و ترکیه ساعت ۲۲:۴۵ امشب در ورزشگاه اختصاصی بشیکتاش برگزار خواهد شد.

کی‌روش: بازی با ترکیه هدیه بود و یونان سردرد!

سرمربی تیم ملی ایران از حمایت و پشتیبانی فدراسیون فوتبال ترکیه و باشگاه بشیکتاش تقدیر و قدردانی کرد.

به گزارش “ورزش سه” از کمپ باشگاه بشیکتاش، کارلوس کی‌روش در نشست مطبوعاتی قبل از دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه ابتدا ضمن خیر مقدم به تمام اصحاب رسانه و ابراز خوشحالی از حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در درجه دوم تشکر ویژه و مراتب تقدیر خودم، بازیکنان تیم ملی و فدراسیون فوتبال ایران را از فدراسیون فوتبال ترکیه و باشگاه بشیکتاش دارم چراکه اگر حمایت آنها نبود، آماده‌سازی تیم ملی ایران به این شکل پیش نمی‌رفت. او ادامه داد: آنها نه تنها با رفتار دوستانه خود که با امکانات خود کمک زیادی به ما کردند.

سرمربی تیم ملی ایران در باره لغو دیدارهای تدارکاتی ابراز کرد: مطمئنا این بازی‌های آماده‌سازی برای ما مهم است؛ برنامه ما این بود برای بازی‌های مهمی که در پیش داریم، تمرین کنیم؛ بازی‌های مهم در جام جهانی برابر مراکش، اسپانیا و پرتغال، بدون این تدارک و برنامه ما کامل نخواهد بود.کی‌روش درباره دیدار تدارکاتی برابر ترکیه عنوان کرد: اگر بخواهم در یک کلمه توضیح بدهم و توصیف کنم، بازی مقابل ترکیه مثل یک هدیه برای ما است؛ نمی‌توانستیم بهتر از بازی مقابل چنین تیمی با کیفیت و شیوه‌ای که بازی می‌کند را پیدا کنیم؛ تیم ملی ترکیه از مربی خوب و بازیکنان جوان فوق‌العاده ای برخوردار است؛ مطمئنا ترکیه با سبک و شرایطی که اکنون ارائه می‌دهد در آینده قادر خواهد بود به نتایج خوبی دست یابد و اکنون هم این بازی تدارکاتی به ما کمک بزرگی خواهد کرد.

او ادامه داد: بعد از ۴۴ سال که با ترکیه بازی نکردیم، این مسابقه برای ما یک هدیه بزرگی است؛ اگر بازی با ترکیه یک هدیه برای ما بوده، باید بگویم بازی با یونان برای ما یک سردرد بوده است!

سرمربی تیم ملی ایران درباره لغو دیدار تدارکاتی با یونان گفت: باید ببینم چه می‌شود و هر زمان که خبر بگیریم درباره آن خواهیم گفت.

کی‌روش در مورد موضوع جدایی از تیم ملی ایران بعد از جام جهانی گفت: آینده من همین امروز است؛ آینده همین امروز است؛ بگذارید چنین برای‌تان بگویم؛ همه شما با هواپیما پرواز داشته‌اید؟ بله، مطمئنا داشتید؛ اکنون شرایط ما مثل یک پرواز است!

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا جایگزینی برای پیش‌بینی لغو دیدار دوستانه برابر یونان نداشتید، اظهار داشت: سه یا چهار روز قبل از یک بازی بین‌المللی خیلی دشوار است راه حلی برای این موضوع داشته باشیم؛ راه حلی برای این موضوع وجود ندارد.

سرمربی تیم ملی ایران یادآور شد: همانطور که گفتم، الان هواپیمای ما در حال پرواز است، من تمرکزم را روی مسائل دیگر نخواهم گذاشت و انرژی من صرف بازیکنان و اعضای همراه آنها خواهد بود.

کی‌روش تاکید کرد: مطلبی که من می‌توانم به گروه پروازی‌ام(کادر فنی و بازیکنانم) و مسافران که شامل هواداران اصلی، نه جعلی خواهد بود، بگویم این است که ما تمام وجودمان را خواهیم گذاشت تا به موفقیت برسیم؛ بار دیگر به مسافران محترم این هواپیما باید بگویم که ما کارمان را در این مجموعه و کمپ به خوبی انجام می‌دهیم و ضمانت می‌دهیم که در تلاش هستیم.‌ او ادامه داد: یک بار دیگر تکرار می‌کنیم تمام اعضاء و بازیکنان تیم ملی ایران از حضور و استفاده از تمام امکانات کمپ بشیکتاش لذت می‌بریم و کارمان را با شادابی دنبال می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران ابراز کرد: در آخر امیدوارم که هواداران تیم‌های ملی ایران و ترکیه از بازی دوستانه لذت ببرند؛ مسابقه‌ای که برای ما و ترکیه اهمیت زیادی دارد؛ امیدوار هستم تماشاگران در استادیوم حضور پیدا کنند و بازی زیبایی شاهد باشند.

ستایش سرمربی ترکیه از تیم ملی ایران

میرشا لوچسکو به تمجید از تیم ملی فوتبال ایران پرداخت و بازی با شاگردان کی روش را دیداری دشوار برای ترکیه‌ای‌ها دانست.

به گزارش اسپور ترکیه، دو تیم ملی ایران و ترکیه امشب باید در دیداری دوستانه برابر هم به میدان بروند. این دیدار یکی از دیدارهای دوستانه تیم ملی ایران قبل از جام جهانی روسیه خواهد بود که تدارک دیده شده است. ترکیه هم بعد از این دیدار قرار است با تیم های روسیه و تونس دیدارهای دوستانه ای را برگزار کند.

میرشا لوچسکو سرمربی تیم ملی ترکیه درباره بازی دوستانه با تیم ملی ایران گفت:‌ بازی سختی با تیم قدرتمند ایران در پیش داریم و در روزهای قبل تمرین های خوبی برگزار کردیم تا با قدرت برای این دیدار آماده شویم. ایران تیمی قدرتمند و خوب است و سازماندهی بالایی دارد. کی روش سالها در ایران بوده و توانسته افکار خود را در این تیم پیاده کند. بازی‌هایی از ایران را بررسی کردیم و می‌دانیم که قدرت دفاعی تیم ملی ایران بالاست. از نظر من دیدار با ایران دیداری بسیار جدی برای ما محسوب می‌شود.او در ادامه صحبت های خود گفت: ما ترکیب جوانی را برای این دیدار و بازی با روسیه و تونس به تیم ملی دعوت کردیم که بعضی از بازیکنان متولد ۱۹۹۴ به بعد هستند و این نشان از ظرفیتی است که فوتبال ترکیه دارد. ما باید به آینده امیدوار باشیم و انتظار داشته باشیم بازیکنان جوانی که در تیم ملی ترکیه هستند بتوانند تا سالها تیم ملی را به خوبی همراهی کنند.

دایی و پاشازاده در اردوی ملی پوشان

رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه چند اسطوره فوتبال ایران را برای تماشای دیدار دوستانه این کشور با ایران به ترکیه دعوت کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه علی دایی به همراه مهدی پاشا زاده دو ملی پوش سابق فوتبال ایران را برای تماشای بازی دوستانه ایران و ترکیه به این کشور دعوت کرده است.علی دایی و پاشازاده به دعوت رئیس فدراسیون فوتبال این کشور راهی ترکیه شده‌اند. با توجه به رابطه خوب کی‌روش و دایی اوبه همراه پاشازاده دیروز در تمرین ملی پوشان حاضر بودند.

ایران – لیتوانی پشت درهای بسته

همچنین با نظر کارلوس کی‌روش آخرین دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه پشت درهای بسته در مسکو برگزار خواهد شد.

به‌ گزارش خبرگزاری تاس، تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به عنوان نخستین تیم برای حضور در جام جهانی به روسیه خواهد رفت تا در کمپ خود در مسکو اسکان گزیند.

شاگردان کارلوس کی‌روش قرار است یک دیدار دوستانه برابر لیتوانی در ورزشگاه دینامو مسکو برگزار کنند که این دیدار طبق اعلام رسانه‌های روسی پشت درهای بسته برگزار خواهد شد و هیچ کدام از هواداران و رسانه‌ها نمی‌توانند از آن دیدن کنند.

نظر شما