شناسهٔ خبر: 25778081 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

وضعیت آب سد ستارخان در شرایط نامطلوب است

نصر: مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: وضعیت آب سد ستارخان در شرایط نامطلوب بوده و جهاد کشاورزی نمی‌تواند سهم ۳۰ میلیون مترمکعبی آب که نیازمند آن است را برداشت نماید و این مشکل در واقع به این معنی است که جهاد کشاورزی در حال حاضر تنها ۱۰ میلیون مترمکعب از آب متعهد شده خود را تأمین می‌کند .

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، کامران یوسفی راد در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر افزود: سه هزار هکتار از اراضی پایاب سد ستارخان اهر به سیستم آبیاری نوین  مجهز هستند. 

وی گفت: با توجه به وضعیت کم آبی در کشور و لزوم مصرف صحیح آب در مصارف کشاورزی نیاز است تمام باغات سطح استان و خصوصاً شهرستان هایی که با بحران آب بیشتری روبرو هستند باید به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شوند و در این میان تجهیز باغات حاشیه دریاچه ارومیه به سیستم آبیاری نوین از  اولویت های اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان می باشد. 

یوسفی راد افزود: طبق گزارشات رسیده برداشت غیر مجاز آب از شبکه  آب رسانی در شهرستان اهر انجام می شود و سازمان جهاد کشاورزی ازاین موضوع اطلاع کامل دارد و اگر آب قرار باشد با معیار مشخص به بخش کشاورزی در این شهرستان در شرایط بحرانی کم آبی تخصیص یابد، باید برای برخورداری کشاورزان از حق‌آبه برنامه ریزی و چاره اندیشی مناسب شود. 

وی در پایان با اشاره به جلوگیری از توسعه باغات غیر مجاز در سطح استان افزود: مطمئناً جهاد کشاورزی به باغات غیرمجاز نهاده، تجهیزات و تسهیلات پرداخت نخواهد کرد و اصولاً حفظ باغات غیرمجاز منوط به تخصیص آب است که باید مراجع تصمیم‌گیری در خصوص تخصیص آب در این رابطه تصمیمات قانونی و قاطع را اتخاذ کنند. 

انتهای پیام/

نظر شما