شناسهٔ خبر: 25777252 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

محققان دانشگاه تگزاس پی بردند

در امان ماندن کودکان چاق از «دیابت» با مصرف شیر

محققان دانشگاه تگزاس در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، مصرف روزانه شیر می‌تواند از کودکان چاق در برابر دیابت و اختلالات متابولیکی محافظت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محققان دانشگاه تگزاس در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، مصرف روزانه شیر می‌تواند از کودکان چاق در برابر دیابت و اختلالات متابولیکی محافظت کند. 

ابتلا به سندرم متابولیک، خوشه‌ای از اختلالات از جمله فشار خون بالا، قند خون بالا و چربی، چربی بیش از حد و کم بودن کلسترول خوب است؛ داشتن هر سه این بیماری‌ها، می‌تواند منجر به دیابت، بیماری قلبی و سکته شود.

بررسی‌ها نشان داد، کودکان چاقی که کمتر از یک لیوان شیر می‌نوشند، سطح انسولین بالاتری نسبت به دیگران دارند. 

به گفته پژوهشگران، شیر گاو حاوی مواد مغذی است که انسولین را پایین می‌آورد و هورمون‌هایی که گلوکز را کنترل می‌کند.

محققان در تازه‌ترین پژوهش‌های خود به این نتیجه رسیدند که کودکان چاق 4 برابر بیشتر از دیگر کودکان در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند. 

یک تیم تحقیقاتی از کالج کینگ لندن با مطالعه بر روی 370 هزار کودک، به این نتیجه رسیدند کودکانی که دچار اضافه وزن هستند، چهار برابر بیشتر از کودکان همسن خود که وزن طبیعی دارند، در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم قرار دارند. 

سرپرست تیم تحقیق از کالج کینگ لندن در این باره می‌گوید: «کودک چاق چهار برابر بیشتر با ریسک ابتلا به دیابت تا سن 25 سالگی روبروست.»

انتهای پیام/

نظر شما