شناسهٔ خبر: 25782576 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

مصرف روزانه شیر مانع ابتلای کودکان چاق به دیابت می شود

شیر گاو حاوی مواد مغذی است که موجب کاهش سطح انسولین در فاصله میان وعده های غذایی می شود؛ انسولین هورمونی است که سطح گلوکز خون را کنترل می کند

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>سلامت>نتیجه مطالعه محققان آمریکایی نشان می دهد که مصرف حدود 500 سی سی شیر در روز از ابتلای کودکان چاق به دیابت و اختلالات متابولیک پیشگیری می کند.

به گزارش شفا آنلاین، مطالعه محققان دانشگاه تگزاس آمریکا نشان می دهد شیر گاو حاوی مواد مغذی است که موجب کاهش سطح انسولین در فاصله میان وعده های غذایی می شود؛ انسولین هورمونی است که سطح گلوکز خون را کنترل می کند.

این موضوع خطر ابتلا به سندرم متابولیک «گروهی از اختلال ها که شامل فشارخون بالا، قند خون و چربی بالا، چربی شکمی بیش از حد و کم بودن کلسترول خوب می شود» را کاهش می دهد. داشتن هر سه این موارد می تواند به ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و سکته مغزی(stroke) منجر شود.

محققان متوجه شدند ، کودکان دارای اضافه وزن و چاقی که دست کم روزی 500 سی سی شیر مصرف می کردند کمتر مستعد ابتلا به دیابت نوع 2 بودند؛ دیابت نوع 2 شکلی از دیابت است که با چاقی ارتباط دارد.

اما کودکانی که کمتر از 230 سی سی شیر در روز مصرف می کردند سطح انسولین ناشتای آنها بیشتر از کودکانی بود که دست کم حدود 500 سی سی شیر مصرف می کردند. انسولین(Insulin) ناشتا به سطح انسولین میان وعده های غذایی گفته می شود.

این مطالعه که در کنگره اروپایی در زمینه چاقی در وین ارائه شد ، نشان داد که سطح انسولین ناشتا در میان کودکانی که دست کم حدود 500 سی سی شیر در روز مصرف می کردند حدود 50 درصد کمتر بود.

آکادمی متخصصان اطفال آمریکا و دستورالعمل های غذایی سال 2015 برای آمریکایی ها توصیه می کنند که کودکان بالای 2سال روزانه دو تا سه فنجان شیر کم چرب مصرف کنند.

پیش از این مطالعات نشان داده اند که شیر از ابتلا به سندرم متابولیک و دیابت در بزرگسالان نیز محافظت می کند.

نظر شما