شناسهٔ خبر: 25774212 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

صفری: گرانی کالای اساسی منجر به افزایش فشار به مردم شده است

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: گرانی کالای اساسی و مسکن منجر به افزایش فشار به مردم به خصوص قشر آسیب پذیر جامعه شده است. چرا تدبیر و چاره اندیشی  در این زمینه صورت نمی گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، احمد صفری در نطق میان دستور امروز مجلس بیان کرد: وزیر نفت در رابطه با نفت تنها سرمایه مردم کرمانشاه اظهار می کند که پالایشگاه کرمانشاه مفت ارزش ندارد و سازمان خصوصی سازی با چراغ سبز ایشان بر خلاف مصوبات هیات دولت و در یک اقدام غیر قانونی به یک کار غیر کارشناسی ظرف مدت ۲۴ ساعت نسبت به ارزیابی قدیمی‌ترین پالایشگاه کشور اقدام می کند. این پالایشگاه دارای ۴۸ مخزن، با ۱۷۰میلیون لیتر ظرفیت ذخیره سازی  است و ارزش برج‌های موجود در آن بیش از هزار میلیار تومان است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس ادامه داد: این پالایشگاه توسط کارشناسان بخش خصوصی به ازای هر متر مربع ۲۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است در حالی که یک متر زمین در همان منطقه بین ۳ تا ۴ میلیون تومان ارزش دارد. این پالایشگاه توسط کارشناسان رسمی دادگستری کرمانشاه به مبلغ ۲۴۰۰ میلیارد تومان ارزش گذاری شده است اما به مبلغ ناچیز ۲۱۰ میلیارد تومان به فردی که هیچ تجربه مدیریتی ندارد با اقساط ۱۰ ساله واگذار شده است. سازمان خصوصی سازی در برابر اعتراض و پیگیری‌های بنده اقدام به شکایت  علیه اینجانب کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: سوال بنده از وزیر نفت و رییس سازمان خصوصی سازی این است که آیا پاسخ مجاهدت مردم کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس باید اینگونه باشد؟

وی افزود: هرچند راه آهن غرب کشور در سال ۱۳۹۵ موجی از امید در میان مردم کرمانشاه به وجود آورد اما زمانی می تواند در توسعه اقتصادی و ترانزیت استان کرمانشاه نقش داشته باشد که خط ریلی آن از مرز خسروی به عراق وصل شود. درخواست ما این است که وزارت راه و شهر سازی در ریل گذاری راه کرمانشاه و خسروی تعجیل کند.

صفری ادامه داد: آقای رئیس جمهور گرانی کالای اساسی و مسکن باعث فشار به مردم به خصوص قشر آسیب پذیر جامعه شده است چرا تدبیر و چاره اندیشی صورت نمی گیرد. چرا مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه هنوز کامل اجرایی نشده است. از جمله مصوبات این سفر اختصاص سالیانه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه استان بود.

 وی تصریح کرد: چرا برای بیکارترین استان کشور اقدام فوری انجام نمی شود. نرخ بیکاری در استان کرمانشاه از ۳۰ درصد نیز عبور کرده است. چرا برای بازگشایی مرز خسروی اقدامی جدی صورت نمی‌گیرد. پاسخگوی مطالبه به حق مردم کرمانشاه کیست؟

وی در ادامه در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: عدم نظارت جهاد کشاورزی در ارائه الگوی کشت مناسب، عدم برنامه جامع برای کشت با توجه به کمبودهای منابع آبی‌، عدم اجرایی شدن نقشه کاداستر و عدم پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان و چغندرکاران منجر به ایجاد مشکلاتی برای کشاورزان شده است.

صفری بیان کرد: ستاد کل نیروهای مسلح باید نسبت به تعیین محدوده مناطق علمیاتی دفاع مقدس اقدام کند که فقط تعدادی از شهرستان‌های استان مشمول برخورداری به عنوان مناطق جنگی شده است. از این ستاد می خواهم سایر بخش‌های استان را در دوران دفاع مقدس که همواره مورد بمباران رژیم عراق بوده و دچار خسارت معنوی و مادی جبران ناپذیری شده اند مشمول مناطق جنگی کند.

نماینده کرمانشاه در پایان گفت: اختصاص اعتبارات لازم برای ساماندهی سکونت‌گاه‌های حاشیه کرمانشاه باید اتفاق افتد. همچنین برای رفع معظلات اجتماعی استان کرمانشاه باید چاره اندیشی صورت گیرد. آقای وزیر ورزش و جوانان، چرا در وزارت خانه شما جوانان به فراموشی سپرده شده اند. وزارت خانه شما باید متشکل از جوانان باشد. جوانان کشور از بی‌برنامگی وزارتخانه شما رنج می برند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما