شناسهٔ خبر: 25773725 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

صفری در نطق میان دستور:

نرخ بیکاری کرمانشاه از 30 درصد هم گذشته است/پاسخگوی مطالبه به حق مردم کرمانشاه کیست؟

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس، با بیان این پرسش که کدام بخش پاسخگوی مطالبات به حق مردم این استان است در تشریح این مطالبات به رئیس جمهور و وزرای جهادکشاورزی، نیرو، کشور، ورزش و جوانان دفاع و کار تذکر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ احمد صفری در نشست علنی امروز (یکشنبه 6 خرداد) صحن علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به نمایندگان مجلس و مردم کرمانشاه گفت: آقای زنگنه وزیر نفت پالایشگاه کرمانشاه را به عنوان تنها سرمایه این استان فاقد ارزش می داند و سازمان خصوصی سازی برخلاف مصوبات هیات دولت در یک اقدام غیرقانونی و غیرکارشناسی در مدت 24 ساعت در مورد ارزیابی این پالایشگاه و دومین پالایشگاه کشور و پالایشگاه آبادان که دارای 48 مخزن و 170 لیتر ظرفیت ذخیره سازی و ارزش برج های موجود در آن بیش از 1000میلیارد تومان است و با داشتن 92 هکتار زمین در بهترین منطقه کرمانشاه که توسط کارشناسان خصوصی سازی به ازای هر متر مربع 200 هزار تومان قیمت گذاری شده است در صورتی که این زمین در همان منطقه بین 3 تا 4 میلیون تومان ارزش دارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون فقط در یکی از انبارهای این پالایشگاه بالغ بر 13 هزار قلم کالا موجود است مورد ارزیابی کارشناسان قرار نگرفته است که توسط کارشناسان رسمی این استان پالایشگاه به مبلغ دو هزار و چهارصد میلیارد ارزش گذاری شده است به مبلغ ناچیز 210 میلیارد تومان به فردی که هیچ گونه علم مدیریتی ندارد به صورت اقساط ده ساله واگذار می کند و سازمان خصوصی سازی به دلیل اعتراض و پیگیری های متعدد اینجانب و مجمع نمایندگان استان به جای رسیدگی اقدام به اقامه شکایت کرده است و به جای حفظ پرسنل زحمتش پالایشگاه تعدادی از آنها را که نسبت به روند این واگذاری غیر قانونی اعتراض داشتند را اخراج کرده اند که تاکنون پیگیری مجمع نمایندگان استان برای بازگشتشان به کار فایده ای نداشته است.

وی در سوالی از وزیر نفت و رئیس سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: آیا پاسخ مجاهدت مردم مقاوم کرمانشاه در 8 سال دفاع مقدس این بود؟ چرا سازمان خصوصی سازی حاضر به واگذاری سهام پالایشگاه و شرکت ایثار کرمانشاه که متعلق به 5000نفر جانباز نمی باشد؟

صفری بیان کرد: هر چند احداث راه آهن کشور در اواخر سال 1395 موجی از امید در میان مردم کرمانشاه ایجاد نمود اما زمانی می تواند در توسعه اقتصادی و نقل ترانزیت می تواند اثرگذار باشد که خط ریلی آن از مرز خسروی به عراق وصل شود و قطارهای باربری و مسافربری امکان تردد تا مرز بین المللی خسروی به وجود آید. اساس ما این است که وزارت راه و شهرسازی در ریل گذاری راه کرمانشاه به مرز خسروی تعجیل نماید و رفت و آمد گردشگران، سرمایه گذاران و صنعتگران را به این منطقه دارای پتانسیل میسر سازد.

وی خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: گرانی کالای اساسی و مسکن باعث فشار به قشر آسیب پذیر جامعه شده است چرا در این مورد تدبیر و چاره اندیشی صورت نمی گیرد؟ چرا مصوبات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه هنوز کامل اجرایی نشده است از جمله این مصوبات سالیانه مبلغ 300 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه استان به گونه ای که همچون سایر استان ها توسعه یابد و عملیات ساخت پالایشگاه آناهیتا و تکمیل سدها و ساماندهی آبشوران و رودخانه قره سو.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: چرا برای بیکارترین استان کشور چاره اندیشی فوری و سریع صورت نمی گیرد کما اینکه نرخ بیکاری کرمانشاه از 30 درصد هم گذشته است، چرا برای بازگشایی مرز خسروی اقدام جدی صورت نمی گیرد؟ پاسخگوی مطالبه به حق مردم کرمانشاه کیست؟

وی در ادامه در مورد عدم نظارت این وزارتخانه در ارائه الگوی کشت مناسب و عدم برنامه جامع کشت با توجه به محدودیت های آبی و عدم اجرایی شدن نقشه کاداستر، عدم پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان و چغندرکاران به وزیر جهاد کشاورزی و افزایش نرخ تضمینی خرید گندم برغم افزایش قیمت بذر، کود شیمیایی و هزینه های جانبی  تذکر داد.

صفری همچنین در تذکر به وزیر نیرو افزود: عدم اجرای سامانه سفیر که راه اندازی آن می تواند حضور 200 هزار هکتار از اراضی دیم مناطق مختلفی از این استان را آبی نماید و نسبت به مهاجرت روستاییان به شهر و ایجاد پدیده حاشیه نشینی جلوگیری شود در غیر این صورت این جمعیت به خیل جمعیت بیکاران افزوده خواهد شد.

وی در تذکر به وزیر دفاع گفت: ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به تعیین محدوده مناطق دفاع مقدس اقدام نموده است و تنها تعدادی از شهرها را در زمره مناطق جنگی قرار داده است لذا از این ستاد می خواهم کارکنان پر تلاش سایر مناطق این استان از جمله گیلانغرب غرب، اسلام آباد دالاهو و شهرستان که در جریان هشت سال دفاع مقدس همواره مورد بمباران و موشکباران رژیم بعث عراق قرار گرفته و 1000 شهید و جانباز را متحمل خسارت مادی و معنوی نموده است را نیز مشمول مناطق جنگی قرار دهد.

صفری در ادامه در مورد اختصاص اعتبارات لازم برای ساماندهی سکونتگاه های حاشیه کرمانشاه و چاره اندیشی برای رفع معضلات اجتماعی استان کرمانشاه به وزیر کشور تذکر داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در تذکر به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی یادآورشد: با عنایت به معضل بیکاری در استان کرمانشاه در حال تبدیل شده به بحران می باشد و متاسفانه کارخانجات کاغذ غرب، اسیدسیتریک کارخانه کاغذسازی بیستون متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی که در جهت تامین حوزه اقتصادی این استان نقش بسزایی خواهد داشت به حال خود رها شده و تعطیل می باشد، بنابراین برای راه اندازی این شرکت ها باید به سرعت اقدام شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در تذکر به وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: چرا در این وزارتخانه جوانان به فراموشی سپرده شده اند؟ مگر آینکه آن وزارتخانه متشکل از جوانان و ورزش نیست که جوانان کشور در استان مظلوم کرمانشاه از بی برنامگی وزارت ورزش و جوانان رنج می برند./

پایان پیام

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ احمد صفری

نظر شما