شناسهٔ خبر: 25764868 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های اصفهان و اسپانیا

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه‌های اصفهان و جزایر بالئاری اسپانیا امضا شد.  این تفاهم نامه همکاری علمی و آموزشی به سه زبان فارسی، انگلیسی و کاتالان تهیه و به امضای پرفسور لورنس هوگو رییس دانشگاه جزایر بالئاری و هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان رسید.

رییس دانشگاه اصفهان گفت: تبادل اطلاعات، آثار علمی چاپ شده و منابع موجود در کتابخانه‌های هر دو دانشگاه، بسترسازی برای حضور اعضای هیات علمی، آموزشی و پژوهشی برای همکاری و شرکت در دوره‌های ارایه شده طرفین، برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها و سمپوزیوم‌های مشترک، اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک، طراحی دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی مشترک، امکان دسترسی به تجهیزات و مواد خاص، مبادله دانشجو در زمینه کارشناسی و تحصیلات تکمیلی از مهمترین مفاد این تفاهم نامه علمی دوطرفه است.

هوشنگ طالبی، دانشگاه جزایر بالئاری را در حوزه‌های گردشگری و هتلداری پیشرو در جهان دانست و افزود: با امضای این تفاهم نامه همکاری دوطرفه زمینه گسترش دانش گردشگری در هر دو کشور فراهم شد.

وی تشکیل کارگروه مشترک و معرفی دو رابط دائمی به منظور انتقال اطلاعات، بازدید هیات‌هایی از دو دانشگاه به منظور آشنایی و تبادل نظر، اجرای پایان نامه‌های مشترک در حوزه گردشگری را از دیگر محور‌های این تفاهم نامه همکاری دانست.

دانشگاه جزاریر بالئاری اسپانیا در جزیره مایورکا شهر پالما از دانشگاه‌های پیشرو و شناخته شده در حوزه گردشگری و مدرسه هتلداری جهان است.

دانشگاه اصفهان هم با ۷۰ سال قدمت یکی از دانشگاه‌های جامع کشور در رشته‌های علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی دارای ۱۵ هزار دانشجو و ۶۴۰ عضو هیات علمی، ۱۳ دانشکده، ۱۰ پژوهشکده و مرکز پژوهشی و هشت قطب علمی است.

نظر شما