شناسهٔ خبر: 25756340 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر بهداشت:

اورژانس کشور 40 فروند بالگرد امدادی کم دارد

کرج- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید به ازای هر یک میلیون نفر یک فروند بالگرد وجود داشته باشد، گفت: برهمین اساس به 40 فروند بالگرد جدید در کشور نیاز داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز شنبه در آئین رونمایی از 6 فروند بالگرد امدادی در فرودگاه بین المللی پیام البرز با اشاره به اینکه هم اکنون 46 بالگرد امدادی دراورژانس کشور وجود دارد، گفت: انتظار می رود طی 5 سال آینده ، تعداد بالگردهای اورژانس به 86 فروند برسد.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته برای دستیابی به 86 فروند بالگرد امدادی اورژانس مدت زمان 10 ساله تعیین شده بود، گفت: اکنون در کمتر از 5 سال توانسته ایم بیش از نیمی از بالگردهای مورد نیاز را خریداری کنیم و برای خرید مابقی آنها در تلاش هستیم.
قاضی زاده هاشمی درادامه با قدردانی از نگاه ویژه مقام معظم رهبری و تلاش دستگاه دیپلماتیک کشور
، افزود: پس از توافق برجام ، 3 هزار دستگاه آمبولانس برای کشور خریداری کردیم.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: به دلیل تحریم ها برای خرید بالگردها امدادی تاکنون با مشکلات زیادی روبرو شده ایم و می توان گفت که تهیه این بالگردها کاری بسیار سخت بوده است.
وی با قدردانی از همکاری و همراهی ارتش جمهوری اسلامی ایران، جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی در امداد رسانی به حادثه دیدگان سوانح، بیان داشت: 40 فروند بالگرد نیز در طول 4 سال گذشته از سوی این دستگاه ها در اختیار سازمان اورژانس کشور قرار گرفته است .
قاضی زاده هاشمی افزود: با حمایت هر چه بیشتر تمام دستگاه ها، دولت و مجلس به دنبال این هستیم تا زنجیره امداد رسانی کشور را کامل کنیم.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، 12 روز پیش نیز بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکیسه خون خاورمیانه را در منطقه ویژه اقتصادی پیام استان البرز افتتاح کرد.
منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در جنوب غربی کلانشهر کرج قرار دارند.
7414/ 6155

نظر شما