شناسهٔ خبر: 25749388 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر بهداشت:

جلب رضایت مردم اولویت اصلی دولت و نظام است

کرج - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هر گامی که برداشته می شود برای رضایت مردم است گفت: اولویت اصلی دولت و نظام خدمت به آنان بوده و به دنبال حل مشکلات هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز شنبه در آیین رونمایی از 6 فروند بالگرد امدادی در فرودگاه بین المللی پیام در البرز، افزود: با وجود تحریم ها واردات این بالگردها، حرکتی بسیار مطلوب و در جهت خدمت به مردم بوده است.
وی با بیان اینکه با وجود کارشکنی ها و تحریم ها توانسته ایم این بالگردها را وارد کشور کنیم، اظهار داشت: 6 فروند دیگر نیز به زودی به این مجموعه افزوده می شود که تمامی این بالگردها برای هدف غیرنظامی و امدادرسانی صورت می گیرد.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بدخواهان نظام و مردم برای توسعه ناوگان امدادی دریایی، زمینی و هوایی مردم ایران را آزار و چوب لای چرخ ما می گذارند.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: رضایت مردم یعنی انقلابی گری، یعنی اینکه آرامش و آسایش را برای مردم ایجاد و در جهت رفع مشکلات آنها اقدام کنیم.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای توسعه خدمات سلامت، اظهار داشت: وزارت بهداشت از این بخش برای توسعه هر چه بیشتر بهداشت و درمان حمایت می کند تا با یک روحیه جهادی این اقدام صورت گیرد.
وی ادامه داد: با بالگردهای اورژانس هوایی و اقدامات امدادی توانسته ایم جلوی مرگ بسیاری از ایرانی ها را بگیریم.
* توسعه امداد هوایی لازمه شرایط جغرافیایی کشوراست
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت : با توجه به وضعیت جغرافیایی و حادثه خیزی جاده های کشور، توسعه و تقویت امداد هوایی از ضرورت های خدمات رسانی سریع به مصدومان سوانح رانندگی و بیماران است.
سیدعلی صدرالسادات افزود: سالانه سوانح زیادی درجاده های کشور رخ می دهد که شمار جانباختگان و مصدومان این حوادث فراوان است.
وی گفت: هرچند اقداماتی نظیر اصلاح راه ها و فرهنگ سازی صورت گرفته است اما باید بدانیم که ایران یکی از 20 کشور جهان با شرایط اقلیمی و جغرافیایی خاص است و باید اورژانس هوایی آن را تقویت کرد.
صدرالسادات ادامه داد: از سوی دیگر امکانات بیمارستانی و درمانی کشور به شکلی نیست که درهمه نقاط ایران بتوان به مصدومان و بیماران خدمات ارائه کرد و برهمین اساس تاکید وزیر بهداشت و درمان بر توسعه امداد هوایی است .
وی بیان داشت: با وجود تحریم ها نیاز است که با شرکت های مختلف خارجی درخصوص خرید بالگرد امدادی مذاکراتی انجام شود هرچند برای رسیدن به این مهم موانع زیادی وجود دارد.
معاون وزیر بهداشت افزود: طی 2 سال گذشته توانستیم 6 فروند بالگرد امدادی مجهز به امکانات پیشرفته را از اروپا خریداری کنیم.
7414/ 6155 /1535

نظر شما