شناسهٔ خبر: 25748602 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

پاکستان و ترکیه قرارداد خرید 30 فروند بالگرد نظامی را به امضا رساندند

اسلام آباد و آنکارا قرارداد خرید30 فروند بالگرد نظامی از نوع «T129» را امضا کردند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /اواخر سال میلادی گذشته «رانا تنویر حسین» وزیر تولیدات دفاعی پاکستان در گفتگو با رسانه‌ها گفته بود که کشورش برنامه ای برای خرید ۳۰  فروند بالگرد تهاجمی و ۴ کشتی دریایی از ترکیه دارد.

بنابراین گزارش، بالگرد تهاجمی نوع  T۱۲۹با قابلیت و امکانات ملی، از سوی صنایع هوا و فضای ترکیه برای تامین نیازهای ارتش این کشور و همچنین صادرات ساخته شده است.

این بالگردها همچنین در بین تولیدات داخلی ترکیه جایگاه خاص داشته و در پی عملکرد موفقیت آمیز به مرحله صادرات رسیده است.

رسانه‌ها اعلام کردند که با خرید این بالگردها از سوی پاکستان، روابط دو جانبه و همکاری دیرین در زمینه‌های دفاعی بین آنکارا و اسلام آباد، گسترش خواهد یافت.

لازم به ذکر است که بالگرد T۱۲۹ دارای قابلیت عملکرد بالای مانور، حمل سلاح، قدرت دید، صدا و رادار صوت پایین و سطح مقاومت بالا است؛ این ویژگی‌ها به بالگرد توان عملیاتی فوق العاده و همه جانبه در جنگ های مختلف می دهد.

این بالگرد قابلیت حمل ۷۶ راکت غیر هدایت شونده برای ماموریت های پشتیبانی هوایی نزدیک و حمل ۵۰۰ توپ ۲۰ میلیمتری حامل مهمات را دارا است.

بالگرد مذکور برای عملیات چند منظوره نیز قابلیت حمل ۸ موشک ضدتانک «UMTAS» و ۱۶ موشک هدایت شونده لیزری را دارا بوده و از سیستم های تسلیحاتی، اویونیک و کامپیوتر ماموریتی پیشرفته برخوردار است.  / مهر

نظر شما