شناسهٔ خبر: 25744487 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاکستان با ترکیه برای خرید بالگرد قرار داد بست

اسلام آباد - ایرنا - رسانه های پاکستان شامگاه جمعه در خبری اعلام کردند که اسلام آباد با ترکیه برای خرید 30 فروند بالگرد تهاجمی و شناسایی تاکتیکی نوع «T129» قرار داد امضا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری 'دیلی صباح'، اواخر سال میلادی گذشته 'رانا تنویر حسین' وزیر تولیدات دفاعی پاکستان در گفت و گو با رسانه ها گفته بود که کشورش برنامه ای برای خرید 30 فروند تهاجمی و چهار کشتی دریایی از ترکیه دارد.
بنا بر این گزارش، بالگرد تهاجمی و شناسایی تاکتیکی نوع «T129» با قابلیت و امکانات ملی، از سوی صنایع هوا و فضای ترکیه برای تامین نیازهای ارتش این کشور و همچنین صادرات ساخته شده است.
این بالگرد همچنین در بین تولیدات داخلی ترکیه جایگاه خاص داشته و در پی عملکرد موفقیت آمیز به مرحله صادرات رسیده است.
رسانه ها می گویند که با خرید این بالگرد از سوی پاکستان، روابط دو جانبه و همکاری دیرین در زمینه های دفاعی بین آنکارا و اسلام آباد گسترش خواهد یافت.
بالگرد «T129» دارای قابلیت عملکرد بالای مانور، حمل سلاح، قدرت دید، صدا و رادار صوت پایین و سطح مقاومت بالا است.
این ویژگی ها به بالگرد توان عملیاتی فوق العاده و همه جانبه در جنگ های مختلف می دهد.
این بالگرد قابلیت حمل 76 راکت غیر هدایت شونده برای ماموریت های پشتیبانی هوایی نزدیک و حمل 500 توپ 20 میلیمتری حامل مهمات را دارا است.
بالگرد مذکور برای عملیات چند منظوره نیز قابلیت حمل 8 موشک ضدتانک UMTAS و 16 موشک هدایت شونده لیزری را دارا بوده و از سیستم های تسلیحاتی ،اویونیک، کامپیوتر ماموریتی پیشرفته برخوردار است.
بس **آساق**6125**1917

نظر شما