شناسهٔ خبر: 25728537 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

هشدار در مورد مصرف قارچهای خودرو در طبیعت

مسمومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان در اثر مصرف قارچ، به مردم توصیه کرد از مصرف قارچ های خودرو به ویژه قارچ هایی که در کنار درختان خشک شده می رویند و یا قارچ هایی که به صورت فله ای عرضه می شوند خودداری کنند

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>سلامت>مهندس فامیلی رئیس اداره نظارت بر محصولات غذایی و بهداشتی دانشگاه گفت: مردم از مصرف قارچ های خودرو در طبیعت خودداری کنند.

به گزارش شفا آنلاین، وی با اشاره به مسمومیت(Poisoning) تعدادی از هموطنان عزیزمان در اثر مصرف قارچ، به مردم توصیه کرد از مصرف قارچ های خودرو به ویژه قارچ هایی که در کنار درختان خشک شده می رویند و یا قارچ هایی که به صورت فله ای عرضه می شوند خودداری کنند.

مهندس فامیلی اظهار داشت: برخی از سموم موجود در قارچ ها در برابر حرارت مقاوم می باشند و در فرآیند پخت و پز قارچ، به طور کامل از بین نمی روند و تشخیص ظاهری قارچ های سمی و خوراکی بسیار مشکل است هرچند بعضی از افراد روش های ساده ای را برای تشخیص قارچ ها ارائه می دهند ولی به علت عدم قطعیت و اطمینان این روش ها بهتر است از مصرف قارچ های ناشناخته خودداری گردد، زیرا حتی افراد مجرب و حرفه ای هم ممکن است در این موارد خطا کنند.

رئیس اداره نظارت بر محصولات غذایی و بهداشتی دانشگاه تاکید کرد: در صورت مصرف قارچ و بروز علائم و نشانه های گوارشی از قبیل تهوع، استفراغ، اسهال، شکم درد و تعریق و گرفتگی عضلانی و ... از هرگونه خوددرمانی پرهیز نموده و فرد مسموم شده را به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل کرد تا تحت درمان های تخصصی قرار گیرد سم قارچها در اغلب موارد پادزهر ندارد و تنها باید از ورود آن به بدن جلوگیری کرد. هر گونه تاخیر در این امر سبب نارسایی حاد کبدی و مرگ بیمار می شود.

نظر شما