شناسهٔ خبر: 25727219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار لرستان مطرح کرد؛

تجمیع نظام هزینه‌ای مراسم اربعین لرستان در ستاد استانی

خرم‌آباد- استاندار لرستان گفت: تصمیم‌گیری در مورد نظام هزینه‌ای مراسم پیاده‌روی اربعین در ستاد اربعین استان انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی ظهر پنجشنبه در ستاد اربعین لرستان با اشاره به اینکه در جریان پیاده روی اربعین مردم اصل کار هستند و ما وظیفه داریم این جریان را تسهیل کنیم، اظهار داشت: چند میلیون نفر می خواهند به پیاده روی اربعین بروند و ما به عنوان دولت باید این مراسم را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت پیاده روی اربعین کار سنگینی است و نیازمند هماهنگی همه بخش ها است، تصریح کرد: وظیفه اصلی و اولیه ما این است که شرایط را برای زائرین استان تسهیل گری کنیم و تلاش کنیم زائران ما نسبت به بقیه استان ها راحت تر در این مراسم شرکت کنند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه کمیته های ستاد اربعین باید طی یک تا دو هفته آینده جلسات خود را تشکیل دهند و برای برگزاری مناسب پیاده روی اربعین برنامه ریزی کنند، افزود: مهم ترین اقدامات و اشکالات مراسم پیاده روی سال گذشته احصاء شده و پیشنهادات را برای امسال ارائه دهند.

خادمی با اشاره به اینکه سال گذشته در مرز مهران اقدامات عمرانی را انجام دادیم، خاطرنشان کرد: امسال در قانون بودجه برای استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان ردیف اعتباری دیده اند و دیگر نیاز نیست از اعتبارات عمرانی استان ما اعتباری صرف انجام کارهای عمرانی در مرزها شود.

وی همچنین با بیان اینکه نظام هزینه ای و توزیع مالی برای انجام کارهای اسکان، پذیرایی، درمان و ... باید زیر نظر ستاد اربعین استان باشد، تصریح کرد: در بخش مالی همه دوستان تلاش کنند کمک های مردمی را جمع کنیم و یک حساب هم اعلام کنیم تا همه پول ها آنجا تجمیع شده و تخصیص هزینه ها در ستاد اربعین استان صورت گیرد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در بخش تجمیع موکب ها نیز تمام کسانی که اعلام آمادگی کرده اند را شناسایی کنید و بعد بیاورید در ستاد استان تا مشخص کنیم در چه نقطه ای چند موکب برپا شود، یادآور شد: حج و زیارت، اوقاف، تبلیغات اسلامی و دستگاه های فرهنگی باید به میدان کار بیایند؛  اصل کار با دستگاه های فرهنگی است.

نظر شما