شناسهٔ خبر: 25722292 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

سخنگوی اورژانس کشور خبر داد

افزایش شمار فوتی‌های قارچ‌ سمی به ۱۸ نفر

نصر: سخنگوی اورژانس کشور گفت: شمار فوتی‌های قارچ‌ سمی در کشور به ۱۸ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، مجتبی خالدی اظهار داشت: تا ساعت ۱۱ صبح امروز، یک‌هزار و ۱۵۱ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های سمی به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۹۶ نفر در بیمارستان بستری شده و متأسفانه ۱۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: از تعداد جانباختگان، هفت نفر مربوط به کرمانشاه،چهار نفر لرستان، سه نفر کردستان، دو نفر مربوط به آذربایجان‌غربی، یک نفر مرکزی و یک نفر هم همدان هستند.

 این گزارش حاکی است علایم مسمومیت با قارچ: تهوع، استفراغ، اسهال، شکم درد و تعریق و گرفتگی عضلانی و... جزو این علایم هستند که گاهی علایم مغزی، مانند هذیان، توهم، خواب آلودگی، تشنج و یا بی‌قراری با آن همراه می‌شود و این علایم معمولاً 4 تا 24 ساعت بعد از خوردن قارچ ظاهر می‌شود.

 علایم دیررس شامل نشانه‌های مسمومیت کبدی، کلیوی یا آسیب‌های مغزی است که امکان دارد حتی روزها یا هفته‌های بعد ظاهر شوند.

در صورت هرگونه شک به مسمومیت با قارچ باید هرچه سریع‌تر فرد مسموم شده را به بیمارستان منتقل کرد تا تحت درمان‌های تخصصی قرار گیرد.

 متاسفانه سم قارچ‌ها در اغلب موارد پادزهر ندارد و تنها باید از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

توصیه‌های اورژانس استان آذربایجان‌شرقی

 مصرف و حتی لمس قارچ‌های سمی کوهپایه‌ای یا کوهستانی ممکن است مسمومیت ایجاد کند، شناخت قارچ‌های سمی و سالم در ظاهر بسیار دشوار است.

 مسمومیت‌های ناشی از مصرف قارچ‌های سمی، بیشتر در استان‌های غربی کشور به ویژه کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان، آذربایجان‌غربی، زنجان، چهار محل و بختیاری و قزوین بروز کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما