شناسهٔ خبر: 25713655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی:

هزارو ۵۴۵ زائر حج تمتع راهی سرزمین وحی می شوند

خبرگزاری شبستان: مدیرحج و زیارت خراسان شمالی از اعزام هزارو ۵۴۵ زائر حج تمتع در قالب ۱۱ کاروان از خراسان شمالی به سرزمین وحی خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج تمتع سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: امسال 11 کاروان از حجاج خراسان شمالی راهی سرزمین وحی خواهند شد که از این تعداد یک کاروان اهل تسنن است.

 

وی با بیان اینکه 6 کاروان مدینه قبل و 5 کاروان مدینه بعد هستند، اظهارداشت: از شهرستان اسفراین سه کاروان، از شیروان دو کاروان و از بجنورد هم 6 کاروان و در مجموع هزارو 545 زائر حج تمتع از خراسان شمالی راهی سرزمین وحی می شوند.

 

مدیرحج و زیارت خراسان شمالی با اشاره به اعزام زائران ایرانی از بیست و هفتم تیرماه، با بیان اینکه تاریخ اعزام زائران حج به تفکیک استان‌ها هنوز اعلام نشده، افزود: به احتمال زیاد از اوایل مردادماه اعزام زائران خراسان شمالی آغاز می شود.

 

وی در خصوص هزینه هر زائر هم با اشاره به  نوع اسکان هر کاروان در مکه و مدینه و تفاوت قیمت هتل ها، هزینه هر زائر را از 16 میلیون تومان تا 18 میلیون تومان متغیر اعلام کرد.

 

قاصری همچنین با بیان اینکه در سال 94، 620 زائر و در سال 96، هزارو 85 زائر حج تمتع از خراسان شمالی به سرزمین وحی اعزام شدند، از افزایش دو و نیم برابری اعزام های سال جاری به نسبت سال 94 خبر داد.

 

 

نظر شما