شناسهٔ خبر: 25706994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رئیس حج و زیارت خراسان شمالی خبر داد:

رشد ۴۵ درصدی حجاج خراسان شمالی در سال ۹۷

بجنورد- رئیس حج و زیارت خراسان شمالی از رشد ۴۵ درصدی حجاج خراسان شمالی در سال ۹۷ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین ،محمدباقر قاصری با اشاره به اعزام هزار و ۵۴۵ نفر به سفر حج تمتع در سال جاری از خراسان شمالی اظهار کرد: این تعداد زائر در قالب ۱۱ کاروان ساماندهی شده‌اند که یک کاروان از حجاج اهل سنت، سه کاروان از شهرستان اسفراین، دو کاروان از شهرستان شیروان و ۶ کاروان نیز از مرکز خراسان شمالی به زیارت خانه خدا اعزام می‌شوند که از این تعداد دو کاروان در روزهای ابتدایی به‌صورت فوق‌العاده به جمع کاروان‌های استان افزوده‌شده است.

وی افزود: تعداد زائران خراسان شمالی در سال گذشته هزار و ۸۵ نفر بوده است که با رشد ۴۵ درصدی هزار و ۵۴۵ نفر از عاشقان زیارت خانه خدا به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی همچنین از برگزاری کلاس‌های آموزشی و برگزار همایش اسرار حج در بجنورد خبر داد و افزود: کاروان‌های مدینه‌قبل ۱۰ جلسه کلاس آموزشی و کاروان‌های مدینه‌بعد ۱۲ جلسه آموزشی را پشت سر می‌گذرانند که تاکنون تعدادی از این کلاس‌ها برگزارشده است و تا پیش از زمان اعزام این کلاس‌ها ادامه می‌یابد.

رئیس حج و زیارت خراسان شمالی در ادامه به موضوع هزینه‌های پرداختی زائران اشاره کرد و گفت: این هزینه‌های بر اساس ایستگاه پروازی و مسکن حجاج تعیین می‌شود که ۱۰ کاروان با مبلغی بالغ‌بر ۱۶ میلیون تومان و یک کاروان نیز بیش از ۱۸ میلیون تومان هزینه اعلام‌شده است که  بخشی از این مبلغ سود سپرده حجاج از زمان ثبت‌نام، کمک یک‌میلیون و پانصد هزار تومانی بانک ملی و پرداخت خود زائر در دو قسط را شامل می‌شود.

وی ایستگاه پروازی حجاج خراسان شمالی را از مشهد اعلام کرد و افزود: بنا بر پیش‌بینی‌ها اعزام زائران خراسان شمالی به سرزمین وحی از اوایل مردادماه آغاز خواهد شد.

قاصری از برگزاری همایش آموزشی کارگاهی زائران پیش از اعزام تا ۲۰ تیرماه بیان کرد و افزود: به علت حجم بالای زائران خراسان شمالی پیگیر برگزاری به‌صورت متمرکز در مرکز استان و در محلی مناسب هستیم.

وی در انتها درباره حوادث رخ‌داده برای حجاج خراسان شمالی در سال گذشته گفت: با تلاش عوامل سازمان حج و زیارت در سال گذشته هیچ مشکلی برای حجاج خراسان شمالی پیش نیامد و مراسم خوب و آرامی انجام شد.

 منبع : فارس

نظر شما