شناسهٔ خبر: 25710378 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

اچ تی سی یو 12 پلاس در برابر اچ تی سی یو 11 پلاس؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟

صدرا مخملی / زومیت

صاحب‌خبر -

 اچ‌تی‌سی سرانجام از پرچم‌دار جدید خود با نام یو 12 پلاس رونمایی کرد. این شرکت تایوانی از زبانی جدید در طراحی استفاده کرده است و درحالی‌که طراحی بسیاری از پرچم‌داران اندروید به سمت بریدگی در بالای صفحه‌نمایش و کاهش حاشیه‌های دستگاه می‌رود، اچ‌تی‌سی حاشیه‌ی صفحه‌نمایش  را در همه ابعاد کم کرده و به سراغ بریدگی نرفته است. این مورد می‌تواند یکی از مزیت‌های یو ۱۲ پلاس برای کاربران اندروید باشد که از بریدگی بالای صفحه‌نمایش رضایت ندارند.

اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس دارای یک صفحه‌نمایش ۶ اینچی با پنل Super LCD 6 و رزولوشن +QHD یا ۲۸۸۰ × ۱۴۴۰ پیکسل است که در مقایسه با یو ۱۱ پلاس با صفحه‌نمایش ۶ اینچ و رزولوشن ۲۸۸۰ × ۱۴۴۰ پیکسل از نوع Super LCD 6 تفاوتی چندانی ندارد؛ اما زمانی که به ابعاد دستگاه نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم چرا طراحی این دستگاه به نسبت نسل قبلی پیشرفت داشته است.

همانند سال گذشته این دستگاه از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کند که می‌تواند خیال کاربر را از بابت آب و گردوغبار راحت کند. قابلیت بسیار جالبی که از نظر طراحی برای یو ۱۲ پلاس در نظر گرفته‌ شده، لبه‌های حساس به فشار (Edge Sense) است. ضمن اینکه اکنون کلیدهای پاور و کنترل صدا کلیک‌پذیر نیستند و به‌ لطف فناوری حساس‌به‌فشار اچ‌تی‌سی، بازخورد‌ لامسه‌ای (هپتیک) از خود به‌ نمایش می‌گذارند. 

توجه ویژه اچ‌تی‌سی به تجربه موسیقی برای کاربران ثابت‌شده است. اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس با اسپیکرهای استریوی بوم‌ساند روانه‌ی بازار خواهد شد که در لبه‌ی پایین گوشی و حاشیه‌ی بالای نمایشگر جای گرفته‌اند؛ اما متأسفانه خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیست. یو ۱۲ پلاس در دوربین اصلی و سلفی خود از ماژول دوگانه استفاده می‌کند. دوربین اصلی ترکیبی از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و ۱۶ مگاپیکسلی با ابعاد پیکسل ۱.۴ و ۱.۰ میکرومتری است که به‌ ترتیب در پسِ لنز‌هایی با دیافراگم f/1.8 و لنز تله‌فوتو با دیافراگم f/2.6 قرار دارند. دوربین اصلی یو ۱۲ پلاس از لرزش‌گیر اپتیکال و الکترونیکی بهره می‌برد و به‌ لطف لنز تله‌فوتو توانایی انجام زوم دو برابری اپتیکال دارد. دوربین سلفی یو ۱۲ پلاس نیز دوگانه است و از ترکیب دو سنسور ۸ مگاپیکسلی با ابعاد پیکسل ۱.۱۲ میکرومتری بهره می‌برد که لنزی با دیافراگم f/2.0 آن را همراهی می‌کند. هر دو دوربین اصلی و سلفی یو ۱۲ پلاس توانایی ثبت تصاویر پرتره با افکت پرتره دارند. 

پیشرفت از نظر دوربین و ارتقاء طراحی دستگاه را می‌توان مهم‌ترین نکات یو ۱۲ پلاس دانست. برای مقایسه دقیق‌تر میان قسمت‌های این دو دستگاه، می‌توانید جدول زیر را مرور کنید:

برچسب‌ها:

نظر شما