شناسهٔ خبر: 25712019 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

یو 12 پلاس اچ تی سی در مقابل رقبا

حمید ملکی / زومیت

صاحب‌خبر -

اچ‌تی‌سی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند، ساعتی پیش از پرچم‌دار جدیدش با نام اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس رونمایی کرد. یو ۱۲ پلاس همانند دیگر پرچم‌داران جدید به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز شده است. تایوانی‌ها بر خلاف بسیاری از رقبا هنوز به استفاده از نمایشگر ال‌سی‌دی پایبند هستند و این بار نیز شاهد نمایشگر ۶ اینچی از نوع Super LCD 6 با رزولوشن +QHD یا ۱۴۴۰ × ۲۸۸۰ پیکسل هستیم؛ شایان ذکر است که به‌جز پرچم‌دار جدید سونی و جی ۷ تین‌کیو، تقریبا باقی پرچم‌داران نامدار دنیای موبایل از نمایشگرهای اولد بهره می‌برند.

خوشبختانه این گوشی از استاندارد IP68 برای مقامت در برابر نفوذ آب و گردوغبار بهره می‌برد. تایوانی‌ها همانند دیگر پرچم‌داران جدید، استفاده از ترکیب شیشه و فلز را برای گوشی خود در نظر گرفته‌اند. فقدان جک ۳.۵ میلی‌متری صدا در یو ۱۲ پلاس و پرچم‌داران سال ۲۰۱۸ چیزی عجیبی نیست و معدود شرکت‌هایی مانند سامسونگ هنوز از این درگاه استفاده می‌کنند. اچ‌تی‌سی فناوری لبه‌های حساس به فشار (Edge Sense) خود را بار دیگر در پرچم‌دارش به کار بسته است و حالا کلیدهای پاور و کنترل صدا نیز بازخورد‌های لامسه‌ای (هپتیک) از خود به‌ نمایش می‌گذارند.

تمامی گوشی‌های پرچم‌دار جدید از دوربین دوگانه بهره می‌برند و حالا اچ‌تی‌سی نیز به جمع استفاده‌کنندگان از این نوع دوربین‌ پیوسته است. زوم اپتیکال و ایجاد افکت بوکه دیگر نقصی برای پرچم‌داران اچ‌تی‌سی محسوب نمی‌شوند و بررسی‌ DxOMark نیز توانمندی دوربین این گوشی را نشان می‌دهد. یو ۱۲ پلاس با اندروید اوریو عرضه می‌شود و باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن تقریبا مشابه اکثر رقبای پرچم‌دارش است. در ادامه می‌توانید مقایسه‌ی مشخصات فنی یو ۱۲ پلاس، آیفون ۱۰، گلکسی اس ۹ پلاس، اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم، جی ۷ تین‌کیو، پی ۲۰ پرو و وان‌پلاس ۶ را مشاهده کنید:

برچسب‌ها:

نظر شما