شناسهٔ خبر: 25708453 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نعمتی:

روزانه 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت و میعانات گازی صادر می شود/اروپایی ها یکی به نعل و یکی به میخ بزنند

سخنگوی هیئت رییسه مجلس، توضیحاتی پیرامون صادرات نفت ایران پس از خروج آمریکا از برجام ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

بهروز نعمتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح وضعیت قراردادی توتال پس از خروج آمریکا از برجام، گفت: شرایط قراردادی با توتال به گونه ای است که اگر توتال در هر مرحله ای بخواهد قرارداد را ترک کند سرمایه گذاری های انجام شده براساس قرارداد به پیمانکاران بعدی و مجموعه وزارت نفت منتقل می شود.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اروپایی ها باید در زمینه فعالیت شرکت هایشان در ایران صداقت لازم را داشته باشند، افزود: دلیلی ندارد که اروپایی ها یکی به نعل و یکی به میخ بزنند و باید صادقانه مواضع خود را برای حمایت از شرکت های اروپایی جهت فعالیت در ایران بیان کند.

یکی از شرکت های جایگزین توتال شرکت چینی CNPC  است

 وی ادامه داد: اگر توتال ایران را ترک کند شرکت های دیگری وجود دارند که جایگزین این شرکت شوند که یکی از این شرکت های جایگزین شرکت چینی  CNPCاست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاثیرات خروج آمریکا از برجام بر روی صادرات نفت ایران، تصریح کرد: تاکنون مشکلی در صاردات نفت ایران ایجاد نشده است و روزانه حدود 2 میلیون و 300 هزار بشکه صادرات نفت و میعانات گازی صورت می گیرد.

خبرگزاری خانه ملت؛ توتال رسما اعلام کرد در صورتی که آمریکا اجازه ندهد، فعالیت خود را در ایران متوقف می‌کند و در حال حاضر در حال متقاعد کردن آمریکایی ها برای ماندن در ایران است./

پایان پیام

نظر شما