شناسهٔ خبر: 25703989 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

انتقاد از فعالیت کلاهبردارانه برخی موسسات مالی و اعتباری

دادستان کل کشور با انتقاد از فعالیت کلاهبردارانه برخی موسسات مالی و اعتباری گفت: پرونده های مرتبط با این موسسات از دغدغه های اصلی نظام در سه سال اخیر بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ­حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در جشن حمایت از خانواده زندانیان ضمن انتقاد از فعالیت برخی موسسات مالی که کلاهبرداری انجام می‌دادند،‌افزود: برخی از این موسسات ، مدعی بودند تا هفتاد درصد هم‌سود می دهند و یکی از معضلات جدی در این سه سال اخیر که دستگاه قضا و نظام با آن سر و کار داشت، همین موسسات بود.
وی گفت: یکی از دلایل جذب مردم در این موسسات این بود که وعده سود سی تا هفتاد درصدی به مردم داده می شد.
دادستان کل کشور ادامه داد : هزاران نفر گرفتار این موسسات و میلیاردها تومان ضرر شدند اما بازار معامله با خدا اینطور نیست.
وی با اشاره به فضیلت های ماه رمضان گفت: ماه رمضان یکی از فرصت های بسیار مهم برای کمک کردن است و باید هر قدم خیری برای خدا باشد.
منتظری افزود: در فرهنگ قرآن به ما اینطور می گوید که کار خیر فقط باید برای خدا باشد و  یکی از مبطلات عبادت نیت غیر خدایی است.
دادستان کل کشور با اشاره به اینکه بازار داد و ستد الهی بازار داغی است، گفت: خداوند یک بازاری باز کرده که محل دادو ستد است.یک طرف این معامله خداوند و طرف دیگر بندگان هستند ، در قرآن خداوند از موضوع شب هجرت به عنوان یک معامله زیبا یاد کرده است.
منتظری با اشاره به وعده خداوند در سوره الرحمن گفت: خداوند در این سوره می فرماید که «هل جزاء الاحسان الا الاحسان؟!».درابن بازاری که خداوند گشوده است نمی‌توانیم واقعیت امر را ترسیم کنیم‌چرا که خداوند مسایل عالم تکوین را با مثال برای ما بیان کرده است.
دادستان کل کشور با اشاره به مسئله انفاق گفت: کسی که در راه خدا قدمی برمی دارد، طبق فرمایش خدا اصلا ضرر نمی بیند.
 
توئیتر رفع فیلتر نمی شود
دادستان کل کشور گفت: فیلترینگ توییتر با دستور قضایی صورت گرفته  و رفع فیلتر نمی شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: دیروز دو نامه از وزرا به دستم رسید که نامه اول درباره رفع فیلتر توییتر بود و نامه دوم به رفع فیلتر دو پیام رسان دیگر اختصاص داشت که خیلی مشهور نیستند.
وی گفت: درباره نامه اول و رفع فیلتر توییتر باید بگویم این پیام رسان با دستور قضایی فیلتر شده و فیلترینگ آن توسط کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه انجام نشده است.
دادستان کل کشور ادامه داد: فیلترینگ توییتر با دستور مقام قضایی در سال 95 انجام شده است بنابراین درخواست وزرای محترم قابل طرح در کمیته تعیین مصادیق و محتوای مجرمانه نخواهد بود و من آن را در دستور کار قرار نخواهم داد.
منتظری گفت: درباره نامه دوم که مربوط به دو پیام رسان دیگر است باید بگویم از آنجایی که این دو پیام رسان سال 95 توسط کمیته تعیین مصادیق مجرمانه مسدود شده است به نوبت در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: 6 وزیر امضاکنندگان این نامه هستند که از ابتدای پارسال بنده مکرر برای تشکیل کارگروه از آنها دعوت کردم که به علت مشغله های کاری آنها جلسه ای تشکیل نشده است.

محکومیت برخی متهمان جرائم کانال های تلگرامی به حبس
رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران هم از محکومیت برخی متهمان پرونده جرائم کانال های تلگرامی به حبس خبر داد.
عباس پوریانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ گفت: پیش از فیلترینگ تلگرام، برخی کانال های تلگرامی مطالبی بر خلاف قوانین و مقررات منتشر می کردند.
وی افزود: بر اساس قانون، افرادی که در معرض توهین قرار می گیرند حق شکایت کیفری از فرد اهانت کننده برای آنها محفوظ است.
پوریانی گفت: در این پرونده افرادی به عنوان اشخاص حقوقی دستگاه ها و سازمان های دولتی نسبت به برخی مطالب اهانت آمیز در تلگرام شکایت کردند.
رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: افرادی به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و توهین به مقامات دولتی و قضایی تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.
وی افزود: پرونده این متهمان با صدور کیفرخواست به مجتمع قضایی کارکنان دولت ارجاع شد و پس از طی مراحل رسیدگی،? برای برخی از این متهمان حبس های طولانی صادر شده است.
پوریانی در پاسخ به این سؤال که میزان حبس این افراد چقدر است؟ گفت: در این پرونده برخی به 5 سال حبس محکوم شده اند که البته رأی آنها قطعی نشده و در مرحله تجدیدنظر خواهی است.
رئیس محاکم عمومی و انقلاب تهران افزود: پرونده برخی نیز در مرحله تحقیقات است.

نظر شما