شناسهٔ خبر: 25700294 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

نصب رآکتور پالایشگاه پتروشیمی مسجدسلیمان

رآکتور۷۰۰ تنی تولید اوره وآمونیاک پالایشگاه پتروشیمی مسجدسلیمان، در مراسمی در این پالایشگاه شمال خوزستان نصب شد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /«محسن رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این آیین با بیان اینکه با بهره‌ برداری از فاز یک پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان 3هزار تن اوره و حدود 2 هزار و 500 تن آمونیاک در روز تولید می‌شود، گفت: در این پروژه نزدیک به 5 هزار فرصت شغلی نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

«یوسف داوودی» مدیرعامل پالایشگاه پتروشیمی مسجدسلیمان نیز با اشاره به اینکه پروژه فاز یک (اوره و آمونیاک) این شرکت با 80درصد پیشرفت در حال انجام است و امیدواریم در خرداد ماه سال آینده تکمیل شود، افزود: تاکنون 2 هزار و 500 نفرازجوانان مسجدسلیمان، لالی، اندیکا، هفتکل و شهرهای مجاور به صورت مستقیم جذب این پروژه شده‌اند. با تکمیل نهایی این پروژه عظیم ملی و شروع پروژه دیگر پتروپالایش، بیش از 10 هزارنفربه صورت مستقیم جذب آن خواهند شد.

گفتنی است، با وارد شدن تجهیزات فوق سنگین پالایشگاه پتروشیمی مسجدسلیمان از7 کشورصنعتی اروپا وآسیا به اسکله بندرماهشهر وانتقال آنها از طریق راه‌های سخت‌گذر وکوهستانی به‌ منطقه صنعتی «زیلایی» مسجدسلیمان و با گذشت ۱۰۹سال ازاکتشاف صنعت نفت خاورمیانه دراین شهرستان، یکبار دیگر این منطقه ازنظراقتصادی دگرگون شده و بارقه‌های امید دردل جوانان مستعد و تشنه کاراین بخش ازکشورمان شکوفا شده است.

نظر شما