شناسهٔ خبر: 25698381 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بریتیش پترولیوم قطع همکاری با ایران را بررسی می کند

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ شرکت نفتی انگلیسی بریتیش پترولیوم از احتمال قطع همکاری با ایران به علت تحریم و تهدید‌های اقتصادی امریکا خبر داد.
رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند: شرکت بریتیش پترولیوم که مشابه ایران نیمی از سهام میدان گازی رهام در دریای شمال را در اختیار دارد گفته چنانچه مورد تحریم امریکا قرار گیرد مجبور است ادامه همکاری با ایران را در این میدان گازی متوقف کند.
بریتیش پترولیوم همچنین با اشاره به لغو برخی برنامه‌های توسعه‌ای خود در این میدان مشترک با ایران اعلام کرد منتظر پاسخ استعلام مقامات وزارت خزانه داری انگلیس و امریکا درباره آثار ادامه این همکاری هنگام اجرای تحریم‌های امریکا علیه ایران است.
بریتیش پترولیوم که چندی است موضوع واگذاری سهام خود به شرکت سریکا انرژی را پیگیری می‌کند اعلام کرده هر دو برای شفاف شدن چشم انداز همکاری با ایران در صورت اجرای تحریم‌های امریکا علیه ایران در حال رایزنی با مقامات امریکا و انگلیس اند.
شرکت سریکا انرژی نیز با تاکید بر تداوم تعهدات و همکاری با شرکای خود اعلام کرد دولت انگلیس قرار است درباره ادامه توسعه میدان گازی رهام با مقامات امریکایی رایزنی کند تا روند توسعه این میدان گازی مشترک با ایران ادامه داشته باشد.

نظر شما