شناسهٔ خبر: 25694994 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

کناره گیری بریتیش پترولیوم از همکاری با ایران با واگذاری سهام به شرکت کوچکتر انگلیسی

شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس اعلام کرد با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، همکاری با شرکت ملی نفت ایران در یک پروژه نفتی در دریای شمال را متوقف می‌کند اما تلاش دارد سهام اش را به شرکت نفتی کوچکتر انگلیسی واگذار کند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / شرکت  بریتیش پترولیوم انگلیس طی بیانیه‌ای اعلام کرده که تصمیم گرفته است تا برخی برنامه‌های خود برای اجرا در این میدان گازی در دریای شمال را لغو کند. چرا که به دنبال روشن شدن تحریم‌های احتمالی آمریکا بر ایران است.

سهام میدان گازی رهام در دریای شمال به صورت 50-50 درصد متعلق به بریتیش پترولیوم و شرکت ملی نفت ایران است.

در حال حاضر بریتیش پترولیوم به دنبال واگذاری سهام خود به یک شرکت نفتی کوچکتر انگلیسی است و اعلام کرده است که هر دو شرکت هم اکنون در حال مکاتبه با مقامات انگلیس و آمریکا برای درک بهتر شرایط هستند. قرار است سهام بریتیش پترولیوم به شرکت سریکا انرژی واگذار شود.

سریکا انرژی اعلام کرده است که به تعهدات بریتیش پترولیوم برای توسعه میدان گازی رهام پایبند استسریکا انرژی همچنین اعلام کرده است که با توجه به اینکه 50 درصد سهام میدان گازی در اختیار شرکت ملی نفت ایران است، فعالیت‌های این میدان تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت سریکا می‌گوید، ما به همکاری با شرکای خود ادامه می‌دهیم و دولت انگلیس قرار است اقداماتی را که برای مقامات آمریکایی نیز مورد قبول است، برای حمایت از توسعه میدان گازی رهام انجام دهد. وی تاکید کرد:‌ ما از حمایت کامل از مقامات انگلیسی در توسعه این میدان برخورداریم.

نظر شما