شناسهٔ خبر: 25664030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در ماه مبارک رمضان؛

روزانه 15 جلسه سخنرانی محور در حرم امام رضا(ع) برگزار می‎شود

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به فضای معنوی ماه مبارک رمضان روزانه 15 جلسه سخنرانی محور در حرم مطهر رضوی برگزار می‏‌شود که این تعداد غیر از برنامه‌‏های پرسمان و حلقه معرفت و نشست‌‏های علمی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام سید جلال حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین وظایف معاونت تبلیغات اسلامی غنی سازی اوقات فراغت زائران است، این معاونت سعی کرده در ماه مبارک رمضان برای اوقات فراغت زائران برنامه‌‏های متعددی را تدارک ببیند که یک بخش اعظم آن همین برنامه‌‏های سخنرانی است.

وی ادامه داد: ویژه ماه مبارک رمضان امسال روزانه بیش از 15 جلسه سخنرانی در حرم رضوی تشکیل می‌‏شود، در رواق امام خمینی(ره) روزانه 5 برنامه، در مسجد گوهرشاد روزانه 3 برنامه و در رواق‏‌های دارالحجه، غدیر، صحن انقلاب، صحن هدایت و صحن رضوان روزانه یک برنامه محوری برگزار می‌‏شود.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه افزون بر 15 جلسه سخنرانی محور در حرم رضوی برنامه معارفی دیگر نیز تشکیل می‌‏شود، عنوان کرد: در مراسم‏ سخنرانی ویژه ایام ماه رمضان سعی داشتیم که همه برنامه‌‏ها با یک موضوع خاص نباشد تا مخاطبان مجبور به حضور در یک برنامه نباشند، بلکه همزمان با مراسم محوری در دیگر رواق‌‏ها و صحن‏‌ها برنامه‌‏ای دیگر برگزار می‏‌کنیم، مثل حلقه معرفت، پرسمان دینی، محفل قرآنی، نشست تخصصی، غرفه های سوالات تخصصی اعتقادی، مشاوره با رویکرد دینی و ...
وی ادامه داد: برای توجه و بهره‌مندی بیشتر زائران از برنامه‌‏های محوری حرم مطهر رضوی، صوت و تصویر برنامه‌‏های در عموم صحن‌ها پخش می‏‌شود. اکنون بیش از 12 نمایشگر پهن پیکر در حرم مطهر رضوی فعال است که در شب‏های قدر این تعداد افزایش خواهد یافت.
حسینی گفت: حجج اسلام والمسلمین رئیسی، ماندگاری، قرائتی، کازرونی و فرازی نیا از سخنرانان حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان هستند.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‏‌های گسترده قرآنی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: فعالیت قرآنی در حرم مطهر رضوی معنای ویژ‌ه‏‌ای دارد که متمایز با جاهای دیگر است، در حرم رضوی کار قرآنی پیوند دهنده عترت و قرآن است، اکنون معاونت تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان با برنامه گسترده خود اعم از صوت و لحن، آموزش، تفسیر، تدبر، نشست قرآنی، تربیت مربی، حفظ، مهدهای قرآنی و محافل بزرگ قرآنی، تجلی فعالیت فرهنگی در راستای پیوند قرآن و عترت را به نمایش گذاشته و می‌تواند برای امت مسلمان الگوی مناسبی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما