شناسهٔ خبر: 25663226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با ماه مبارک رمضان انجام می شود؛

برگزاری روزانه ۱۵ سخنرانی مذهبی در حرم مطهر رضوی

مشهد- معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: تلاش شده است با توجه به فضای معنوی ماه مبارک رمضان روزانه ۱۵ جلسه سخنرانی محور در حرم مطهربرگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جلال حسینی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فضای معنوی ماه مبارک رمضان و به منظور بهره مندی بیشتر زائرین از فیوضات معنوی این ماه هر روزه ۱۵ جلسه سخنرانی محور در حرم مطهر رضوی برگزار می شود و این به غیر از جلسات برنامه های پرسمان ، نشست های علمی و حلقه های معرفت است.

وی افزود:از مهمترین وظایف این معاونت برنامه ریزی برای اوقات فراغت زائرین است که این برنامه های سخنرانی در راستای غنی سازی اوقات فراغت زائرین در این ماه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: محل برگزاری این سخنرانی ها بدین صورت است که در رواق امام خمینی(ره) روزانه ۵ برنامه، در مسجد گوهرشاد روزانه ۳ برنامه و در رواق‏‌های دارالحجه، غدیر، صحن انقلاب، صحن هدایت و صحن رضوان روزانه یک برنامه محوری برگزار می‌‏شود.

حسینی ادامه داد : بمنظور  بهره‌مندی بیشتر زائران از برنامه‌‏های محوری حرم مطهر رضوی، صوت و تصویر برنامه‌‏ها بوسیله ۱۲ نمایشگر پهن پیکر  در عموم صحن‌ها پخش می‏‌شود که تعداد این نمایشگر ها در شبهای قدر افزایش خواهد یافت.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت :حجج الاسلام والمسلمین رئیسی، ماندگاری، قرائتی، کازرونی و فرازی نیا از سخنرانان حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان هستند.

وی افزود : تلاش شده است همزمان با برنامه های محوری در حرم مطهر در دیگر صحن ها و رواق ها برنامه های  معارفی دیگری از قبیل  حلقه معرفت، پرسمان دینی، محفل قرآنی، نشست تخصصی، غرفه های سوالات تخصصی اعتقادی، مشاوره با رویکرد دینی برگزار  شود که زائرین با توجه به نیاز خود در این مراسمات شرکت نمایند.

نظر شما