شناسهٔ خبر: 25656061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فعالیت های قرآنی باید همراه با تدبر باشد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در خوزستان، اظهار داشت: در کنار قرائت آیات قرآن و فعالیت های قرآنی باید در معانی قرآن هم تدبر شود و در مرحله بعد به دستورات آن عمل کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، شامگاه یکشنبه (30 اردیبهشت) در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان که در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: رمضان، ماه بهار قرآن است چرا که قرآن در این ماه نازل شد.

 

وی با بیان اینکه بر اساس تفسیرها، قرآن نزول دفعی و نزول تدریجی داشته است، افزود: نزول تدریجی قرآن از اول بعثت در روز 27 رجب بر قلب پیامبر (ص) و در طول دوران رسالت ایشان نازل شده و نزول دفعی قرآن در ماه مبارک رمضان بوده است.

 

وی اضافه کرد: دلیل اینکه ماه رمضان بهار قرآن نام گرفته، این است که خورشید در زمستان از زمین دور است و به همین جهت زمین افسرده بوده و طراوتی ندارد ولی با آمدن بهار نور مناسب به زمین می رسد و بالندگی و طراوت همه زمین را پر می کند و تفسیر شده که ماه رمضان هم همین ویژگی ها را دارد و دل های مرده به برکت قرآن روشن می شود.

 

آیت الله موسوی جزایری، با اشاره به اینکه کسی که در ماه رمضان یک آیه قرآن قرائت کند ثواب ختم کامل قرآن را می برد، تصریح کرد: در این ماه درهای احسان به روی مومنین باز است و شیاطین در غل و زنجیر هستند.

 

وی با تشکر از دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه، ابراز امیدواری کرد: این گونه فعالیت های قرآنی باید همراه با تدبر باشد و مقام معظم رهبری هم بر این نکته تاکید دارند؛ اینکه آیات قرآن را می خوانیم خوب است ولی باید در معانی آن هم تدبر کرد و در مرحله بعد به دستورات قرآن عمل کنیم.

 

لازم به ذکر است، دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان از 30 اردیبهشت تا 8 خرداد از ساعت 18 تا 23 در موزه هنرهای معاصر اهواز برپاست. این نمایشگاه دارای بیش از 80 غرفه شامل کتاب و محصولات فرهنگی و قرآنی، صنایع دستی، عفاف و حجاب، کودک، لباس اسلامی و ... است.

 

نظر شما