شناسهٔ خبر: 25654836 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز/

فعالیت‌های قرآنی مقدمه تدبر و عمل به قرآن باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن و عترت، گفت: امیدوارم این فعالیت‌های قرآنی همراه با تدبر باشد. تلاوت و تجوید قرآن خوب است؛ اما این‌ها مقدمه است و مرحله بالاتر آن تدبر و مرحله بعد از آن عمل به قرآن است.

صاحب‌خبر -

فعالیت‌های قرآنی مقدمه تدبر و عمل به قرآن باشد

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز که امروز 30 اردیبهشت‌ماه در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان، بهار قرآن است؛ در این ماه، قرآن کریم بر قلب مطهر حضرت محمد(ص) نازل شد و شرافت این ماه از این بابت است.

وی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان از این جهت به بهار قرآن نامیده شده است که در این ماه خورشید قرآن به دل‌های مرده ما نزدیک می‌شود و نور و انرژی بیشتری از قرآن به قلب‌های ما می‌رسد.

امام جمعه اهواز با تأکید بر استفاده از فضایل و فرصت‌های معنوی این ماه مبارک، از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در برگزاری این نمایشگاه قدردانی کرد و گفت: امیدوارم این فعالیت‌های قرانی همراه با تدبر باشد. تلاوت و تجوید قران خوب است؛ اما این‌ها مقدمه است و مرحله بالاتر آن تدبر و مرحله بعد از آن عمل به قران است.

همچنین محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم ابراز امیدواری کرد که امسال به برکت ماه مبارک رمضان و قرآن، استقبال شایانی را از مردم مشاهده کنیم.

وی با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه قران در سال گذشته، گفت: این استقبال نشان می‌دهد خوزستان یک استان قرآنی و الهی است و خداوند را برای این نعمت شاکریم. وجود حافظان، قاریان، مفسران و مبلغان و فعالان حوزه‌های مختلف قرآنی نشان دهنده این است که خوزستان استانی است که در خدمت قرآن کریم بوده و هست.

جوروند با بیا اینکه پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس نشان از پیوند ناگسستنی مردم با قرآن دارد، بیان کرد: ارادت مردم خوزستان به قرآن و اهل بیت(ع) مثال‌زدنی است و خدا را بر این نعمت سپاسگزاریم.

سیدکریم موسوی معاون قران و عترت اداره کل ارشاد نیز در این مراسم ضمن تقدیر از حضور علما، مسئولان و عموم مردم در این نمایشگاه گفت: امسال نیت ما این بود که اعضای خانواده‌های اهوازی و خوزستانی را راضی کنیم، به طوری که پدران و مادران، خانواده‌ها و فرزندان آنها از این نمایشگاه حظ ببرند.

وی گفت: آنچه می‌بینید ترکیبی از محصولات فرهنگی، کتاب، آثار هنری، پوشش اسلامی و ... برای این است که نگاه‌ها را جذب کنیم و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

موسوی با بیان اینکه نمایشگاه امسال با تخفیف 40 تا 50 درصدی همراه خواهد بود، گفت: از ویژگی‌های نمایشگاه امسال، حضور با برکت نهادها و سازمان‌ها است و امیدواریم نمایشگاه دوازدهم یک کار مشترک بین همه سازمان‌ها باشد.

وی از حضور و همکاری موسسات قرآنی و اتحادیه موسسات در نمایشگاه دوازدهم قرآن و عترت قدردانی کرد و از حضار و مدیران استانی خواست در طول برگزاری در نمایشگاه حضور یافته و از فضای نمایشگاه قرآنی استفاده کنند.

انتهای پیام

نظر شما