شناسهٔ خبر: 25645995 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رضازاده در جمع خبرنگاران:

اوضاع هم اکنون در کازرون آرام است/برخی در کازرون با تحریک مردم قصد به چالش کشیدن دولت را دارند

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم کازرون در مجلس با اشاره به اینکه اوضاع هم اکنون در کازرون آرام است، تاکید کرد: برخی در کازرون با تحریک مردم قصد به چالش کشیدن دولت را دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حسین رضازاده، نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات اخیر در این شهر در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان کازرون حدود 280 هزار نفر جمعیت دارد که قرار است با طرح جداسازی این شهرستان دو شهر قائمیه و کوهمره به شهرستان کوه چنار با مرکزیت قائمیه تشکیل شود.

 

وی اظهار داشت: طرح جداسازی این شهرستان متعلق به بنده نیست بلکه از 25 سال قبل یعنی از دوره مهندس نوذری نماینده اسبق کازرون دنبال می شد. در آن زمان وی وعده جدا شدن این شهرستان را به مردم داد و در زمانی که قرار بود این وعده عملیاتی شود امام جمعه موقت کازرون پشت تریبون قرار گرفت و صحبت هایی با این مضمون کرد که برخی حرف های بی مورد و بی ربط می زنند که نباید این حرف ها مطرح شود و همین موضوع باعث شد که دیگر آقای نوذری این مسئله را دنبال نکند.

 

رضازاده بیان کرد: این مطالبه مردم تا دوران نمایندگی صادقی و دهقان ادامه داشت و این دو نماینده نیز وعده هایی دادند اما طرح اجرایی نشد بعد از اینکه بنده نماینده کازرون شدم مطالبه مردم ادامه داشت و خواسته خود مبنی بر شهرستان شدن کوهمره و قائمیه را داشتم که در نهایت استانداری فارس این موضوع را به وزارت کشور انتقال داد یعنی جدایی این شهرستان علاوه بر خواست مردم خواست دولت نیز بود.

 

وی ادامه داد: با جدا شدن قائمیه و کوهمره از کازرون تکلیف 70 هزار نفر جمعیت مشخص می شود و شهرستان قائمیه با مرکزیت قائمیه با جمعیتی 30 هزار نفری تشکیل می شود.

 

نماینده مردم کازرون ادامه داد: از آنجا که این پیشنهاد از جمله پیشنهاداتی بود که در آن مسایل قانونی رعایت شده بود مورد موافقت وزارت کشور قرار گرفت و پس از تصویب در هیئت دولت در کمیسیون سیاسی و دفاعی مورد تایید و تصویب قرار گرفت اما بعد از این اتفاقات گویا آقایان دیواری کوتاه تر از نماینده نمی بینند و می گویند طرح را نماینده داده است این در حالی است که این طرح از سوی استانداری فارس مطرح شده است.

 

رضازاده تاکید کرد: برخی از همان روزهای اولی که بنده به عنوان کازرون انتخاب شدم شروع به کارشکنی کردند عده ای به دنبال به چالش کشیدن دولت هستند، عده ای برای انتخابات آینده می خواهند خودی نشان دهند، عده ای نیز ورشکستگان سیاسی هستند که جایگاهی نداشته و شروع به فضاسازی می کنند، آنها یک سری اطلاعات غلط به مردم می دهند و می خواهند با فضاسازی هدف خود را پیش ببرند.

 

وی اضافه کرد: منشا حرکات از جایی است که مردم برخی از حرف های این افراد را باور دارند یعنی از صحبت های امام جمعه و از تریبون نماز جمعه این سخنان آغاز شد. بنده بارها با امام جمعه صحبت کردم و گفتم که وقتی شما می دانید که قرار نیست این اتفاقات بیفتد چرا حرف های دیگری می زنید که باعث تحریک مردم شود و حتی توضیح دادند که قرار نیست مجموعه تاریخی بیشاپور و امامزاده حسین از کازرون منفک شود که این مجموعه ها جزو شهرستان کازرون خواهند بود و چرا این حرف ها را بیان می کنید، آنها در مقابل من سکوت می کردند اما باز از تریبون نماز جمعه با هدف کارشکنی و به چالش کشیدن دولت این مسئله را مطرح می کردند.

 

وی تاکید کرد: در نهایت این حرف ها باعث ایجاد فضاسازی در کازرون شد؛ بعضا برخی افراد در کازرون با هر نماینده و فرمانداری که در شهرستان روی کار آید مشکل دارند و کسانی که در میان تریبون دارند به این مشکلات دامن زدند.

 

رضازاده تصریح کرد: این قضایا ادامه پیدا کرد تا اینکه در فروردین امسال از سوی استانداری وعده هایی داده شد که دغدغه های مردم رفع شود و به جدا شدن این دو بخش از شهرستان به توافق رسیدند اما به یکباره و در یک ماه گذشته گروه هایی در خارج از کشور شروع به تحریک مردم و آوردن آنها به خیابان ها کردند و حتی در این زمینه پیام هایی برای مردم ارسال شد که روز چهارشنبه در خیابان ها تجمع کنند و در نهایت روز چهارشنبه عده ای در خیابان تجمع کردند که بعد از 2 ساعت متفرق شدند اما نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دست به شناسایی برخی افراد زدند و در این زمینه چند نفر را دستگیر کردند اما مجددا آنها پیام هایی رد و بدل کردند که باید اسرا را از مقر پلیس آزاد کنید و این روند باعث اصطحکاک بین آنها و پلیس و در نهایت آتش زدن مقر پلیس و زخمی شدن تعدادی از جوانان شد.

 

وی ادامه داد: این افراد و جوانان بی گناه هستند و گناهکار کسانی هستند که با تحریک مردم این فضا را ایجاد کردند.

 

نماینده مردم کازرون تاکید کرد: بنده اطلاع دارم که حتی برخی از افراد که در تهران مسئولیت دارند به مردم پیام می دادند که به خیابان بروند و با عکس این موضوع را جهانی کنند و ما این پیام ها و این افراد را مورد پیگیری قرار می دهیم اما معتقدیم همه چیز باید در فضای آرام انجام گیرد.

 

رضازاده تصریح کرد: مردم کازرون بسیار شریف، بزرگوار و فهیم هستند و آنطور نیست که اموال عمومی را در خیابان آتش بزنند کما اینکه قبل از آن نیز اعتراضاتی داشتند اما این اتفاقات رخ نداد.

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما