شناسهٔ خبر: 25638683 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزير منصور هادی: امارات بر جنوب یمن حکومت می کند

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صداوسيما، یکی از وزیران انتصابی عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن که زمینه اشغال جنوب یمن توسط سعودی‌ها و اماراتی‌ها را فراهم آورد، فاش کرد امارات بر استان‌های جنوبی یمن حکومت می‌کند.
شبکه تلویزیونی المسیره با اعلام این خبر افزود: احمد المیسری وزیر کشور دولت مستعفی منصور هادی گفت: بدون اجازه امارات کسی وارد عدن نمی‌شود و امارات، اداره شماری از زندان‌ها را در جنوب به عهده دارد و دولت (ادعایی) منصور هادی نیز کنترلی بر این زندان‌ها ندارد.
المسیری در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی خطاب به مجری این شبکه گفت: «ما به اماراتی‌ها خوش آمد گفتیم و آنان به ما کمک کردند، اما بدون اجازه امارات نمی‌توانی به بندر (عدن) بروی بدون اجازه امارات نمی‌توانی به فرودگاه بروی بدون اجازه آنان نمی‌توانی وارد عدن شوی.»
طالب الحسنی گزارشگر المسیره در گزارشی گفت:آنچه که احمد المیسری وزیر در مشروعیت ادعایی منصور هادی بيان کرد: نه تازگی دارد و نه غافلگیر کننده است. داستان تجاوز امارات و عربستان به این دولت و مشروعیت ادعایی، نقل و نبات همه رسانه‌ها و خانه‌ها در کشور‌های عربی و غیر عربی شده است.
مجری شبکه تلویزیونی آمریکایی خطاب به المیسری گفت: «از دید من به نظر می‌رسد این اشغالگری است» المیسری در پاسخ گفت: «اشغالگری اعلام نشده است با وجود آنکه نشانه‌های زیادی عملا وجود دارد که تأیید کننده آن است، اما همچنان به امارات گمان خوب داریم.»
گزارشگر گفت: همین مشروعیت ادعایی (دولت منصور هادی) کارش در گذشته ارائه خدمات هرچه بیشتر به نیرو‌های اشغالگر برای نفوذ و حضور در استان‌های جنوبی یمن بود و آن را به بهای از بین رفتن حاکمیت و امنیت و ثبات و شرافت کشور انجام داد.
گزارشگر گفت: امروز نیرو‌های اماراتی و سعودی از نظر امنیتی و نظامی و اداری بر همه مناطق حاکمیتی و راهبردی تسلط یافته اند و اکنون بر خودشان لازم و ضروری می‌دانند که از دست عوامل دولت مشروعیت ادعایی خلاص شوند.
المیسری نخستین وزیر در دولت صوری احمد بن دغر (نخست وزیر انتصابی منصور هادی) نیست که می‌گوید امارات همه چیز را در جنوب یمن بر خودش مباح اعلام کرده و بر سرنوشت این منطقه حاکم شده است.
پیش از المیسری نیز صالح الجبوانی وزیر حمل و نقل دولت مستعفی منصور هادی استعفا کرد و پیش از او نیز دو وزیر دیگر از این دولت استعفا کرده بودند. علت استعفا‌ها هم این است که آنان می‌بینند فقط نقش وزیر را بازی می‌کنند نه بیشتر و نه کمتر.
گزارشگر گفت: این صحبت‌های المیسری با همان جزئیاتش بیانگر راهبرد کشور‌های ائتلاف تجاوز است و نظامیان و فرماندهان تشکیلات مسلح (فریب خورده یمنی) زیر پرچم‌های امارات یا سعودی نیز فقط تا زمانی که خدمات بدهند مورد احترام این دو کشور هستند.
المیسری از داستان زندان‌هایی سخن گفت که زیر نظر امارات در استان‌های جنوبی یمن اداره می‌شوند و ده‌ها نظامی یمنی در داخل این زندان‌ها زندانی هستند. آن‌ها همانند بسیاری از سیاستمداران تاریخ مصرفشان گذاشته است. علاوه بر این شماری از شهروندان نیز بدون اتهام زندانی هستند.

نظر شما