شناسهٔ خبر: 25637468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مدیر اجرای پروژه های جنبی و پشتیبانی فولاد مبارکه خبر داد

نصب و راه‌اندازی بزرگترین جرثقیل دروازه‌ای کشور در شرکت فولاد مبارکه اصفهان

مدیر اجرای پروژه های جنبی و پشتیبانی فولاد مبارکه از عملیات ساخت، نصب و راه اندازی جرثقیل دروازه‌ای کشور درشرکت فولاد مبارکه اصفهان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حمید شجاعی گفت: عملیات ساخت، نصب و راه اندازی این جرثقیل با توجه به سیاستهای شرکت فولاد مبارکه در راستای توسعۀ صادرات و رفع مشکلات و محدودیتها درزمینۀ بارگیری ریلی محصولات انجام شد.

وی با بیان اینکه از جرثقیل دروازه‌ای جهت جابه‌جایی مواد در محل‌های روباز و مکان‌هایی استفاده می شود که امکان جابه‌جایی در امتداد ریل حرکت طولی میسر است گفت: بیشترین کاربرد این نوع جرثقیلها در کارخانه ها و بنادر ساحلی و خشک است.

شجاعی در خصوص فرایند عملیات ساخت و نصب این جرثقیل اظهار داشت: پس از طرح مشکل و ارجاع آن به مهندسی کارخانه و مطالعۀ طرح، پیشنهاد احداث چنین جرثقیلی داده شد و با همکاری واحد خرید در دستور کار قرار گرفت.

مجید نصیری، رئیس اجرای پروژه‌های ایمنی، اطفای حریق و محیط زیست فولاد مبارکه نیز در این باره اظهار داشت: طول کلی پل جرثقیل دروازه‌ای نصب شده در سایت انبار روباز ناحیۀ نورد گرم  ۸۱متر، دهانه یا همان فاصلۀ بین ۲ ستون 35.5 متر و کنسول یا قابلیت باربرداری و بارگیری خارج از ستون نیز در هر طرف ۱۵متر است که با احتساب مسیر حرکت طولی ۲۰۰متری کنونی، فضای انبارشی معادل ۱۳۰۰۰مترمربع را تا ارتفاع ۱۰متری ایجاد کرده است و این فضا در آینده و با ادامه یافتن ریلهای طولی قابلیت افزایش دارد.

به گزارش موج، با پایان یافتن عملیات نصب و راه‌اندازی بزرگترین جرثقیل دروازه‌ای کشور در انبار روباز ناحیۀ نورد گرم فولاد مبارکه، امکان ذخیره‌سازی تختال و کلاف در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع و همچنین فضای سیر قطار و کامیون به منظور بارگیری در زمینی به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع فراهم شد.

 

نظر شما