شناسهٔ خبر: 25550190 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاکستان:

انتقال سفارت آمریکا به قدس نقض آشکار قوانین سازمان ملل است

اسلام آباد - ایرنا - دولت جمهوری اسلامی پاکستان با ابراز نگرانی عمیق نسبت به بازگشایی سفارت آمریکا در بیت المقدس اعلام کرد: اقدام واشنگتن نقض آشکار قوانین بین المللی به ویژه قطعنامه های 476 و 478 شورای امنیت سازمان ملل محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، وزارت امور خارجه پاکستان در این بیانیه نوشت: آمریکا به رغم حمایت جامعه جهانی از تلاش های مجمع عمومی سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت در باره راه حل تاسیس دو کشور برای رسیدگی به موضوع فلسطین، در حال انتقال سفارت خود در فلسطین اشغالی به سرزمین مقدس قدس شریف است.
در این بیانیه آمده است: آمریکا با این اقدام قطعنامه های 476 و 478 شورای امنیت را نیز زیر پا گذاشت.
وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه خود افزوده است: مجالس سنا و ملی این کشور نیز اخیرا مواضع خود علیه تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس را اعلام کرده اند.
براساس این بیانیه، ملت و دولت پاکستان قاطعنامه در کنار ملت فلسطین قرار داشته و خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس براساس مرزهای پیش از سال 1967 هستند.
به گزارش ایرنا کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس را تصویب کرد و دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده اند اما ترامپ با لجاجتی خاص و همسو با صهیونیست ها همچنان که در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده بود این مصوبه را اجرا کرد ودر نهایت بیت المقدس را به قتلگاه فلسطینیان معترض تبدیل کرد.
روز دوشنبه همزمان با سالروز نکبت (تاسیس رژیم جعلی اشغالگر قدس)، آمریکا سفارت خود در قدس را به رغم تمامی انتقادهایی که پیش تر ازسوی جامعه جهانی به این کشور شده بود، افتتاح کرد که با موجی از انتقاد و انزجار علیه اقدام دونالد ترامپ همراه شد و بازتاب گسترده ای در سطح جهان پیدا کرد.
پس از ماه ها کش وقوس درخصوص انتقال سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی به قدس و مخالفت بی سابقه جهانی با تصمیم دونالد ترامپ که کم تر رئیس جمهوری در آمریکا این گونه مورد انتقاد جهانی قرار گرفته بود، بالاخره روز دوشنبه رسما سفارت آمریکا در قدس افتتاح شد.
زمانی که در قدس مقام های رژیم صهیونیستی با شماری از مقام های دولت آمریکا از جمله «ایوانیکا ترامپ» دختر و مشاور ارشد ترامپ به همراه همسرش «جرد کوشنر» و «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا سرگرم برگزاری مراسم افتتاح سفارت آمریکا بودند، در شرق باریکه غزه مردم راهپیمایی بزرگی را به مناسبت سالروز نکبت برگزار کردند که با پاسخ گلوله نظامیان صهیونیستی مواجه و منجر به شهادت صدها فلسطینی و زخمی شدن هزاران تن دیگر شد.
کشتار مردم غزه در شرق این باریکه به دست نظامیان صهیونیست تاکنون با محکومیت بسیاری از کشورها و ابراز نگرانی شدید سازمان و نهادهای بین المللی همراه شده است.
آساق*274*6125**1663**

نظر شما