شناسهٔ خبر: 25547083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛

کالاهای ایرانی با نام تجاری ایران معرفی شوند

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به تاکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: کالاهای ایرانی با برند و نام تجاری ایران معرفی و شناسانده شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، فرهاد دلق پوش، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در نشست با اعضای کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه ذیل کارگروه ستاد مبارزه با قاچاق کالا، اظهارکرد: حمایت جدی از کالای ایرانی و تولید داخل و حفظ اشتغال باید اولویت اول ما باشد.

 

وی به تاکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی اشاره کرد و افزود: کالاهای ایرانی با برند و نام تجاری ایران معرفی و شناسانده شوند.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: این هدف در صورت تحقق باعث تثبیت و پایداری تولیدات داخلی در بازارهای جهانی می‌شود.

 

دلق پوش، جلوگیری از عرضه کالای قاچاق در بازار را اصل اساسی حمایت از تولید داخلی دانست و خاطرنشان کرد: رویکرد علمی و متکی بر برنامه های عملیاتی برای پیشگیری و جلوگیری از ورود کالای قاچاق با توجه به تعدد مرزهای آبی و ریلی گیلان بسیار ضروری است هر چند کسبه و مردم نیز همکاری لازم را دارند.

 

وی در خصوص قاچاق سوخت نیز از ایجاد تعادل عرضه و تقاضا به عنوان یک اصل زیربنایی نام برد و اظهارکرد: نیاز طبیعی مردم را همواره باید در نظر گرفت و گرنه با پدیده قاچاق و عرضه خارج از شبکه به صورت طبیعی مواجه خواهیم شد.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: در برخی موارد ما تخلف در فروش برنج داریم که تخلف در نوع فروش برنج است این موضوع در استان با وجود کشت وسیع برنج باید به جد و موشکافانه برخورد شود تا هم حوق کشاورز ضایع نشود و هم محصولی خوب و مرغوب به دست مشتری برسد و حقوق مصرف کننده تضییع نگردد.

 

دلق پوش با مهم خواندن موضوع قاچاق و وابسته بودن شعار امسال به الزام مبارزه با قاچاق کالا به منظور میدان داری کالای داخلی و سهم مبارزه بیشتر تولیدات میهنی، گفت: ما باید در زمینه علل افزایش قاچاق آسیب شناسی کنیم و صرف برخورد تعزیزاتی و قانونی کاری از پیش نمی‌رود و به نظر می‌رسد باید زمینه های شکل گیری آن را مورد پژوهش دقیق قرار داد تا مشکل به صورت ریشه ای حل شود.

 

گفتنی است، در پایان این نشست اعضای کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه ذیل کارگروه ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اهدای لوح تقدیری از سوی فرهاد دلق پوش، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تجلیل شدند.

نظر شما