شناسهٔ خبر: 25550501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دلق پوش عنوان کرد:

برندهای ایرانی را با فرهنگ سازی به دنیا معرفی کنیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت : اولویت ما باید حفظ اشتغال و حمایت جدی از کالای ایرانی و تولید داخل باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق پوش در نشست با اعضای کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه، ذیل کارگروه مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد: اولویت ما باید حفظ اشتغال و حمایت جدی از کالای ایرانی و تولید داخل باشد.

وی به اشاره با تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی، گفت: متاسفانه گاهی دیده می‌شود تولیدات ایرانی با مارک‌های خارجی وارد بازار می‌شود. اگر کالای ایرانی با مارک خارجی در بازار عرضه شود، اقتصاد ما آسیب می بیند. این موضوع از نظر من مصداق تخلف و قاچاق محسوب می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه افزود: البته برخی از تولیدکنندگان برای صادرات، اقدام به کاربرد برخی برندهای لاتین بر روی تولیدات خود می نمایند که اگر ما بتوانیم بستر مناسبی فراهم بیاوریم تا کالای ایرانی به صورت ویژه و با برندهای ایرانی با فراهم سازی زمینه‌های فرهنگی به دنیا معرفی شود، بسیار کار مطلوب و ارزشمندی انجام داده ایم.

وی ضمن تاکید بر معرفی و شناساندن کالای ایرانی با برند و نام تجاری ایران،تصریح کرد: این هدف در صورت تحقق باعث تثبیت و پایداری تولیدات داخلی در بازارهای جهانی می شود.

دلق پوش در ادامه جلسه، جلوگیری از عرضه کالای قاچاق در بازار را اصل اساسی حمایت از تولید داخلی بر شمرد و اظهار داشت: رویکرد علمی و متکی بر برنامه های عملیاتی برای پیشگیری و جلوگیری از ورود کالای قاچاق، با توجه به تعدد مرزهای آبی و ریلی در استان بسیار ضروری است، هر چند کسبه و مردم شریف استان نیز همکاری لازم را دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در خصوص قاچاق سوخت نیز ، از ایجاد تعادل عرضه و تقاضا به عنوان یک اصل زیر بنایی یاد کرد و گفت: نیاز طبیعی مردم را همواره باید در نظر گرفت وگرنه با پدیده قاچاق و عرضه خارج از شبکه به صورت طبیعی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: در برخی موارد ما تخلف در فروش برنج داریم که تقلب در نوع فروش برنج است این موضوع در استان با وجود کشت وسیع برنج باید به جد و موشکافانه برخورد شود تا هم حق کشاورز ضایع نشود و هم محصولی خوب و مرغوب به دست مشتری برسد و حقوق مصرف کننده تضییع نشود.

فرهاد دلق پوش در پایان با مهم خواندن موضوع قاچاق و وابسته بودن شعار امسال به الزام مبارزه با قاچاق کالا به منظور میدان داری کالای داخلی و سهم بازار بیشتر تولیدات میهنی ،گفت: ما باید در زمینه علل افزایش قاچاق آسیب شناسی کنیم وصرف برخورد تعزیراتی و قانونی کاری از پیش نمی رود و به نظرمیرسد باید زمینه های شکل گیری آن را مورد پژوهش دقیق قرار داد تا مشکل به صورت ریشه ای حل شود.

شایان ذکر است از تلاش های اعضای کارگروه در پایان جلسه با اهدا لوح توسط فرهاد دلق پوش تقدیر به عمل آمد.

نظر شما