شناسهٔ خبر: 25327804 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آخرین اخبار از زلزله ۵.۲ ریشتری "سی سخت"؛

افزایش شمار مصدومان به ۸۴ نفر/درمان ۵۵ نفر به صورت سرپایی/۵ مصدوم در حال اعزام به اتاق جراحی

زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۵.۲ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین، ساعت 8:38:12 ثانیه "سی‌سخت" در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۵.۲ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین، "سی‌سخت" در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند. این زمین‌لرزه در ۱۰ کیلومتری سی سخت، ۱۹ کیلومتری یاسوج و ۲۳ کیلومتری چیتاب در استان کهگیلویه وبویراحمد به ثبت رسیده است. آخرین اخبار مربوط به این زمین لرزه به شرح زیر است؛

ساعت ۱۴:۲۰ دقیقه/ رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آمارمصدومین زلزله سی سخت تا این لحظه را ۸۴ نفر اعلام کرد و گفت:  ۲۹ نفر بستری  و ۵۵ نفر هم به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه ۶۹ نفر به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اعزام شدند که ۲۷ نفر بستری و ۴۲ نفر به صورت سرپائی درمان شدند، افزود:  ۱۴ نفر به بیمارستان تامین اجتماعی یاسوج منتقل شدند که یک نفر بستری و ۱۳ نفر سرپائی درمان شدند یک نفر هم به بیمارستان امام سجاد یاسوج منتقل شد و ۹ نفر از مصدومین هم در محل درمان شدند.

ساعت ۱۳:۰۰/ سخنگوی اورژانس کشور آخرین آمار مصدومین را ۷۶ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: ۶۴ نفر به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، ۱۱ نفر به بیمارستان تامین اجتماعی یاسوج و ۱ نفر به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵ مصدوم در حال اعزام به اتاق جراحی (بیمارستان شهید بهشتی) می باشند، گفت: ۳۹ مصدوم پس از دریافت خدمات لازم درمانی از مراکز فوق ترخیص و ۳۷ مصدوم در بخش اورژانس تحت نظر می باشند.

خالدی گفت: ارزیابی در مناطق عشایر نشنین تنگه گنجه ای ادامه دارد.

ساعت ۱۲:۰۸ دقیقه/سخنگوی اورژانس کشور گفت: در مجموع تعداد مصدومین منتقل شده توسط اورژانس ۴۳ نفر که از این تعداد ۲۰ نفر همچنان بیمارستان هستند و مابقی بعد از انجام امور درمانی مرخص شدند.

وی افزود: ۲۰ نفر هم بصورت سرپایی در روستاها به مراکز درمانی مراجعه کردند که بعد از اقدامات لازم بصورت سرپایی در محل درمان شدند.

ساعت ۱۱:۲۸ دقیقه/ مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور آخرین آمار مصدومین زلزله صبح امروز در سی سختِ کهکیلویه و بویر احمد را اعلام کرد و گفت: تا این لحظه شمار مصدومان زمین لرزه به ۵۱ نفر رسید که از این تعداد ۳۱ نفر اعزام و بستری و ۲۰ نفر مراجعه حضوری و درمان سرپایی شدند.

ساعت ۱۰:۳۶ دقیقه/ شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات، با بیان این مطلب که اینکه در زلزله ۵.۲ دهم ریشتری (سی‌سخت) واقع در استان کهگیلویه و بویر احمر تعداد ٧ روستای استان اصفهان همچنین ٨ روستای استان کهکلیویه و بویراحمد مورد ارزیابی قرار گرفته است، اظهار داشت: هم اکنون ٧ تیم استان کهکلیویه وبویراحمد به استعداد ٢٣ نفر(٨ نفر پرسنل و ١٥ نفر نجاتگر)و ٩ تیم استان اصفهان به استعداد ٢٧ نفر به منطقه اعزام شده اند.

وی با اشاره به اینکه ترک خوردگی جزئی برخی منازل قدیمی تاکنون اعلام شده است، گفت: تعداد ٦ مصدوم ناشی از زلزله و ١٢ مصدوم ناشی از ترس و هراس (٤ مصدوم انتقالی و مابقی بصورت سرپایی) گزارش شده است که توسط عوامل اورژانس مورد رسیدگی قرار گرفته اند.

نظر شما