شناسهٔ خبر: 25325623 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زمین لرزه یاسوج 31 زخمی داشت

یاسوج - ایرنا - فرماندار بویراحمد گفت: زمین لرزه 5.2 ریشتری صبح امروز چهارشنبه یاسوج 31 زخمی داشت که بیشتر آنان در روستاهای اطراف از جمله «گنجه ای» و «ده برآفتاب» آسیب دیدند.

صاحب‌خبر -

شاهرخ کناری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وقوع زمین لرزه 17 سایت مخابراتی آسیب دید که تاکنون 11 مورد از آنها ترمیم شده است.
وی عنوان کرد: برق منطقه کاکان، گنجه ای، گوشه و مادوان در شهرستان بویراحمد با وقوع این زمین لرزه قطع شده و دستگاه های خدمات رسان در حال بازسازی سامانه های برق رسانی هستند.
کناری بیان کرد: با پیگیری ستاد مدیریت بحران استان 2 فروند بالگرد ارتش نیز در فرودگاه یاسوج برای امدادرسانی های احتمالی مستقر شده است.
عباس بهشتی فرماندار دنا در شهرستان بویراحمد نیز گفت: زمین لرزه «سی سخت» مصدوم جدی نداشت اما خسارت های مالی برجاگذاشت که پس از جمع بندی اعلام می شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: میزان خسارت های زمین لرزه 5.2 ریشتری صبح امروز در شهر سی سخت در دست بررسی است و پس از جمع بندی اعلام خواهد شد.
عزیز فیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل بالا بودن گستره این زمین لرزه، ستاد بحران استان در شهرستان های دنا و بویراحمد تشکیل شده است.
وی بیان کرد: همه نیروهای امدادی هلال احمر، فوریت های پزشکی و دیگرر دستگاه های خدمات رسان استان برای مقابله با حوادث و پس لرزه های احتمالی زمین لرزه به حال آماده باش در آمده اند.
وی تصریح کرد که گستره بالای این زمین لرزه هشدار جدی و زنگ خطری برای استان بوده و مردم به ویژه خانواده هایی که در روستاها و یا بافت های فرسوده ساکن هستند با رعایت مسایل ایمنی و پس لرزه های احتمالی بهتر است که امروز را بیرون از منازل سپری کنند.
این زمین لرزه ساعت 8 و 38 دقیقه صبح چهارشنبه رخ داد.
شدت این زمین لرزه 5.2 ریشتر و در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد.
مرکز این زمین لرزه در 10 کیلومتری سی سخت، 19 کیلومتری یاسوج و 23 کیلومتری چیتاب کهگیلویه و بویر احمد بوده است.
شدت زمین لرزه به حدی بود که دیوار برخی خانه ها ترک خورده و مردم سراسیمه منازل خود را ترک و به خیابان ها آمدند.
گفته می شود در اثر این زمین لرزه خطوط تلفن برخی نقاط قطع شده و قسمت‌هایی از کوه دنا در سی سخت نیز ریزش کرده است.
سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در 35 کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
3016/6110

نظر شما